Nieuws van de C.H.R. (130)

Praise Him
Op D.V. donderdag 23 juni om 20.00 uur wordt in de Grote Kerk van Sliedrecht een Benefietconcert gehouden t.b.v. Commissie Hulp Roemenië door Chr. Gem. Drechtstedenkoor Praise Him en Chr. Jeugdkoor Joy o.l.v. Vincent van Dam en Jan Quintus Zwart. Het is prachtig dat deze 2 koren belangeloos een geweldig concert geven. Al het geld van de verkochte toegangsbewijzen is voor de 2 projecten in Oost Hongarije en Roemenië waar 24 jongeren uit onze gemeente zich voor gaan inzetten. Vanaf a.s. vrijdag gaan ze op pad om tenminste 300 toegangsbewijzen te verkopen. In de voorverkoop kosten ze € 5 en dan is het snel uitgerekend dat er voor de Stichting Embrace en de Stichting Pro Vita bij elkaar wel voor €1.500 bij elkaar kan worden gezongen. Wat een heerlijke avond zal dat worden: ja echt iets om naar uit te zien (en mis het niet)!

Vrijdagavond 27 mei
Janet van Boxtel die met haar man en 2 kinderen in Boedapest woont en werkt onder daklozen en ook in Oost Hongarije een family-project heeft opgezet, is een paar dagen in Nederland. Vrijdagavond is er een kennismaking met de jongeren in Maranthakerk die op werkvakantie gaan. Janet zal de jongeren alvast meenemen en voorbereiden op hun avontuur deze zomer. De ouders krijgen vrijdagavond ook gelegenheid om met Janet kennis te maken. Janet heeft voor deze gelegenheid een presentatie samengesteld. Aansluitend is er nog een Sing-in in de Maranathakerk georganiseerd.

Zaterdag 28 mei
De Commissie Hulp Roemenië is erg blij met het initiatief van de jeugdouderlingen van alle vier de wijken om zaterdag 28 mei een gemeentebrede dag te organiseren waarbij de ontmoeting van gemeenteleden uit alle vier de wijken centraal staat! Elkaar ontmoeten betekent zomaar een praatje maken of een hand opsteken of belangstelling tonen voor die ander. Alvast hartelijk dank voor uw betrokkenheid zaterdag op het ijsbaanterrein.
Met een hartelijk groet,
Dick van Mourik tel. 0184 422248