Werkvakantie Rwanda

Vanuit onze gemeente (wijk 1-4) gaan Shirley van den Berg, Inge van Wijk, Roel van den Dool en Mirthe Verheij naar Rwanda. Zij zijn van plan om onder begeleiding van een aantal volwassenen in de zomervakantie van 2016 twee tot drie weken naar Rwanda af te reizen. Daar gaan ze met Rwandese jongeren praten, ervaren hoe het leven daar is, een kinderkamp organiseren met Rwandese jongeren, klussen, projecten bezoeken en nog veel meer. Ook zal het geloof een grote rol spelen tijdens de reis. Merel en Mirthe stellen zich aan u voor:

Hallo, ik ben Merel Visser, 17 jaar oud. Ik zit in mijn examenjaar 5-havo op de Guido de Brès in Rotterdam. Volgend jaar lijkt me het leuk om een technische opleiding te gaan doen, maar welke precies, daar moet ik nog even goed over nadenken. In mijn vrije tijd ben ik graag bij vrienden. In de zomer ben ik vaak op het water te vinden, dan ga ik wakeborden, windsurfen of lekker varen. Mijn opa had me verteld dat ze met hun kerk (Gereformeerde Kerk) een jongerenreis naar Rwanda willen gaan maken, en dat mijn neven Thijmen en Wiebe ook meegaan. Ik was meteen dol enthousiast en zonder enige twijfel heb ik mij opgegeven. Ik ben heel benieuwd hoe het is om een kijkje te gaan nemen in een heel andere cultuur en daar ook jongeren van onze leeftijd te gaan ontmoeten. Ik heb heel veel zin in de reis!

Hooooi! Mijn naam is Mirthe Verheij en ik ben 17 jaar oud. Ik zit in het eerste jaar van de opleiding Restauratie en Decoratie op het Nimeto Utrecht. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te schilderen, tekenen, muziek te luisteren, snowboarden en om te gaan met vrienden en familie. Ook ben ik erg fan van mijn lieve neefjes en nichtjes van wie ik tante mag zijn.

Via mijn vriendin Merel kom ik bij deze reis. Ik had informatie aangevraagd voor een andere reis naar Afrika, totdat Merel mij heel enthousiast vertelde dat ze waarschijnlijk naar Afrika ging. Toen vertelde ik mijn verhaal en op een gegeven moment vroeg Merel of ik met haar meeging. Ik was meteen heel enthousiast en ik heb me nog net op tijd opgegeven voor deze reis; gelukkig mocht ik nog mee. Ik heb heel veel zin in deze reis; het lijkt me ontzettend leerzaam! Ik hoop te ontdekken hoe de mensen daar leven met zo veel minder dan wij. Ook ben ik heel benieuwd naar de cultuur, het landschap, de leefgewoontes en de gevolgen van de genocide. Ik heb er ontzettend veel zin in en kan niet wachten tot aanstaande zomer!