Zomerconcert Urker MANS Formatie

Zomerconcert Urker MANS Formatie
Dertien mannen in traditionele Urker kleding zingen in de Grote Kerk aan de Kerkbuurt in Sliedrecht, onder leiding van de bekende organist en dirigent Martin Mans. Ze brengen het repertoire ten gehore van de diverse cd’s die zij inmiddels uitbrachten. Eén ervan heeft de titel ‘De zee zingt’ en sluit heel mooi aan bij het karakter van de groep. De mannen van Urk zijn van oudsher verbonden met de zee en brengen dat in hun lied naar voren. Op gevoelige wijze zingen zij over heimwee en vertrouwen. Ze vullen met hun stoere stemmen de grootste kerken. Enkele titels van het zomerprogramma zijn: ‘Zij die de zee bevaren, Roll Jordan roll, en Rots der Eeuwen. Er komt ook klassiek en populair repertoire aan bod. Tijdens het concert wordt de orgelbegeleiding verzorgd door het jonge talent Mark Brandwijk. De zangers Ioan Micu en Palle Jørgensen bespelen, naast hun zang, respectievelijk een taragot en een altviool. Ondanks de hoge kwaliteitseisen die aan de zangers worden gesteld, is er tijdens de concerten sprake van een ongedwongen sfeer, waardoor het bezoeken van een concert van de Urker MANS Formatie garant staat voor een avond ontspannen genieten.
Datum :      vrijdag 19 augustus 2016
Aanvang : 19.30 uur
Locatie :    Grote Kerk, Kerkbuurt 131, Sliedrecht
Toegang : € 17,50; online en bij reservering € 16,-; kinderen t/m 11 jaar € 5,-.
ANBO/KBO/PCOB-leden betalen op vertoon van de lidmaatschapspas € 13,-.
Reserveren:  www.martinmans.nl of op de reserveerlijn: 0625391903.
Voorverkoopadres:  De Vos Boeken, Thorbeckelaan 19, Sliedrecht.