Terugblik op ‘in memoriam-zondag’.

Afgelopen zondag stonden we als gemeente stil bij degenen die ons in het afgelopen jaar zijn ontvallen. We noemden hen met eerbied en genegenheid. Voor het eerst kozen we er als kerkenraden voor om nabestaanden persoonlijk uit te nodigen en van tevoren de namen te noemen in het vorige Kerkblad en op de website. Spijtig genoeg bleek een naam te ontbreken. Als aanvulling noemen we daarom alsnog de naam van mw. Maria Visser-den Breejen. Zij overleed op 23 december in de leeftijd van 98 jaar. We herdachten haar met de tekst: ‘De Heer is mijn herder’ Psalm 23:1. Het was verder ook voor het eerst dat gasten werden uitgenodigd om koffie te drinken. Nabestaanden konden na afloop vervolgens een gedenksteen meenemen. Wie dat nog niet heeft gedaan, kan deze steen desgewenst uiteraard alsnog ontvangen. Zo kunnen we terugzien op een waardige ‘in memoriam-zondag’.