Nieuws van de C.H.R. (154)

Commissie Hulp Roemenië

Begin deze maand is er weer veel kleding gebracht en is dus is er ook weer veel ingepakt. In de giftenpot zat bij elkaar € 85. Half maart is de planning dat er weer een vrachtwagen met kleding, schoenen, linnengoed, speelgoed etc. naar Roemenië vertrekt. De vracht gaat dan naar Micula en Lapusel.

Wanneer u dit leest heeft de commissie op 16 februari weer vergaderd. De jaarrekening 2016 zal dan zijn vastgesteld. We mogen terugzien op een bijzonder jaar. We konden onze activiteiten doen zonder ons zorgen te hoeven maken of we wel voldoende financiële middelen hadden. De jongerenwerkvakantie heeft de jongeren geholpen om te groeien in hun ontwikkeling dienstbaar te zijn aan de naasten in Hongarije en Roemenië. In 2017 hopen we dat we een stap te  kunnen zetten dat er een begin kan worden gemaakt tussen het jongerenwerk in Micula en het jongerenwerk in Sliedrecht. De kerkverlating onze jongeren in Roemenië is groot. Dat is ook de zorg van de predikanten. Misschien mag Sliedrecht een middel zijn om betrokken te blijven bij de kerk.

D.V. Zaterdag 4 maart  kunt u weer kleding brengen.

Met een hartelijk groet,

Dick van Mourik tel. 0184 422248