Late Summer Fair / Open Monumentendag

Op zaterdag 9 september wordt de Late Summer Fair gehouden. Ook is het Open Monumentendag, met als thema dit jaar: Boeren, burgers en buitenlui. Dat was van oudsher de uitroep waarmee de stadsomroeper de aandacht van het publiek trok. De evangelisatiecommissies van onze hervormde gemeente willen op deze dag de aandacht trekken van alle boeren, burgers en buitenlui. We willen alle bezoekers van de Fair gastvrij onthalen in en rond de kerk. Er zijn verschillende activiteiten.
Een van de geplande activiteiten is een tentoonstelling van doopjurken. Doopjurken werden en worden heel zorgvuldig bewaard en meerdere malen gebruikt in de familie. Wilt u uw doopjurk (of -pakje) daarvoor uitlenen? U kunt uw doopjurk zelf brengen naar (vrijdag 8 september tussen 19 en 21 uur) en weer ophalen bij (zaterdag rond 16 uur) de Grote Kerk. Vooraf aanmelden is wel nodig. Zo weten we wat en hoe we de tentoonstelling kunnen inrichten en ontdekken we vooraf de verhalen achter de jurk: wanneer gemaakt, door wie, gemaakt van bijv. een trouwjurk, wie is er in de jurk gedoopt, enz. We hopen dat we door middel van deze tentoonstelling in gesprek kunnen komen met bezoekers over de betekenis van de doop, en zo het Evangelie kunnen doorgeven! Aanmelden kan bij de organisatoren van de tentoonstelling: Aartje Meerkerk en Nathanie van der Leeden, via nathaniewillemsen@gmail.com of 06 52106738. Er zal op 9 september goed gewaakt worden over uw eigendommen (tegen diefstal en vieze vingers). Met uw aller medewerking kunnen we zo iets laten zien aan boeren, burgers en buitenlui van één van de twee sacramenten, die onze kerk kent. Mogen wij ook uw doopjurk zien?
Doopkaarten: niet alleen doopjurken maar ook doopkaarten vertellen het verhaal van onze doop. Ook deze zouden we graag aan een breder publiek laten zien. Mooi als deze bij de jurk hoort, maar een losse kaart is ook welkom! Graag aanleveren in een envelop met uw naam en adres erop.
Namens de evangelisatiecommissies van onze 4 wijken,
Paula Redelijkheid en Marcel Kornet