Ambtsdragerverkiezingen wijken 1 en 2

Ambtsdragerverkiezingen
Eind dit jaar ontstaan in de kerkenraden van wijk 1 en 2 maar liefst 14 en 11 vacatures vanwege het periodieke aftreden. Een aantal ambtsdragers heeft zich bereid verklaard een eventuele herbenoeming te aanvaarden. Als de gemeente hiermee instemt, zullen toch nog 10 ambtsdragers in wijk 1 en 5 in wijk 2 moeten worden gevonden.
We hopen en bidden dat de Heer ons nieuwe ouderlingen en diakenen zal schenken. Hieronder vindt u een specificatie per wijk en ambt.
Voor wijk 1:
Ouderling:
Jan van de Wetering – niet herkiesbaar
Rien Klop – herkiesbaar
Paul Passchier – niet herkiesbaar
Piet Wielaard – herkiesbaar
Jan Hilgeman – kerkordelijk niet herkiesbaar
Gerhard van ’t Hof – herkiesbaar
Samuël Juch – niet herkiesbaar
Gert Vink – niet herkiesbaar
Wilco van Oord (jeugdouderling) – niet herkiesbaar
Wim Dunsbergen  (voorzitter Algemene Kerkenraad) – herkiesbaar
Daarnaast is er nog de openstaande vacature voor ouderling en voor voorzitter van de kerkenraad.
Diaken: Wout van Tilburg – niet herkiesbaar
Ouderling Kerkrentmeester:
Jan van der Kolk – herkiesbaar
Mark Hogendoorn – niet herkiesbaar
Er van uitgaande dat de herkiesbare ambtsdragers herbenoemd worden, zijn er 10 vacatures: 7 voor ouderling (waarvan 1 jeugdouderling), 1 voor diaken, 1 voor kerkrentmeester en 1 voor voorzitter.
Voor wijk 2:
Ouderling:
Ria Mudde – herkiesbaar
Martin Boelen – herkiesbaar
Mees van de Graaf – herkiesbaar
Ton van Straten – niet herkiesbaar
Pieter Hofman – herkiesbaar
Ramona Muilwijk – niet herkiesbaar
Henri de Jong (jeugdouderling) – niet herkiesbaar
Krijn Schep (scriba) – herkiesbaar
Diaken:
Paul de Jager – herkiesbaar
Piet Verhoef – niet herkiesbaar
Ouderling kerkrentmeester:
Wim de Koning – tussentijds aftredend,  niet herkiesbaar
Er van uitgaande dat de herkiesbare ambtsdragers herbenoemd worden, zijn er 5 vacatures: 3 voor ouderling (waarvan 1 jeugdouderling), 1 voor diaken, 1 voor kerkrentmeester.
De kerkenraden roepen hierbij de belijdende lidmaten op om voor 9 oktober namen van kandidaten (belijdende lidmaten) in te dienen.
De namen kunnen schriftelijk en ondertekend worden ingediend bij:
Wijk 1: Pieter Vlot, scribawijk1@hervormdsliedrecht.nl
Wijk 2: Krijn Schep, scribawijk2@hervormdsliedrecht.nl
Wanneer geen tegenkandidaten worden gesteld voor de herkiesbare ambtsdragers zullen deze worden herbenoemd in de kerkenraadsvergadering van 10 oktober. In deze kerkenraadsvergadering zullen ook de overige benoemingen worden gedaan, waarna in de week van 23 tot 27 oktober de benoemden hiervan op de hoogte worden gesteld. In de diensten van 29 oktober en in het Kerkblad van 3 november worden de namen van de kandidaten bekendgemaakt aan de gemeente. Hun beslissing moet uiterlijk 3 november bekend zijn bij de kerkenraad waarna deze op 5 november wordt afgekondigd in de diensten en op 10 november in het Kerkblad en op de website. In de week erna kunnen bezwaren tegen belijdenis en wandel worden ingediend bij de kerkenraad. Wanneer er vragen zijn over de hierboven genoemde procedure kunt u terecht bij de scriba’s van de kerkenraden.De verkiezing van ambtsdragers is geen zakelijke kwestie. Het is een voluit geestelijk zaak. Daarom is het gebed om de leiding van de Heilige Geest hierbij van grote waarde. Wij roepen u als gemeente op om te bidden voor de voorziening in de vacatures en te vragen of de Heer u wil leiden bij het noemen van namen. Zo geeft u uw christelijke verantwoordelijkheid gestalte. De Heer zegene onze gemeente.