Zendingscommissie: nieuws van de Vogelaars

In voorbereiding
U heeft het vast al eerder in het Kerkblad of op de website gelezen. Of er over gehoord van deze of gene. Jullie zullen als deelgenotengemeente betrokken zijn bij onze uitzending naar Indonesië. Wij, Laurens Jan en Lourina Vogelaar, zijn daar natuurlijk geweldig blij mee en vinden het fijn om jullie op de hoogte te houden. In de hoop dat het wat concreter wordt en de uitzending voor u gaat leven. Na de zomervakantie zijn we in opleiding gegaan. Dat betekent niet alleen dat we een begin gemaakt hebben met het leren van de Indonesische taal (Bahasa Indonesia), maar ook dat we een aantal dagen per week naar het kantoor van de GZB gaan. Daar passeren een veelheid aan thema’s de revue. Een paar voorbeelden: Hoe blijf je als zendingswerker aangesloten op de Bron? Hoe kunnen jullie je kinderen begeleiden in alle ingrijpende veranderingen die hen te wachten staan? Nog een paar thema’s die langs komen: veiligheid, zendingswetenschap, de context waarin je gaat werken, interculturele communicatie, zicht op jezelf enz. Ik (Laurens Jan) zal uitgezonden worden als zendingspredikant. Dat betekent dat ik bij een hoogleraar missiologie een examen moet afleggen. Daar staat een maand studie voor. We zullen in december ook nog een week naar Engeland gaan om daar bij ‘All Nations’ een cursus Islam te volgen. Bij elkaar is het best veel, maar het helpt ons wel om ons voor te bereiden op het werk dat ons in Indonesië wacht. In de komende tijd gaat u meer van ons horen. Hoe? Ik ben bijv. maandag 25 september te gast geweest bij de startavond voor de catechisanten en heb ook hen het een en ander verteld. Zondagmorgen 22 oktober hoop ik in de Maranathakerk voor te gaan. In de dienst zal ik ingaan op het thema zending en ik zal ook iets vertellen over ons verlangen, over het werk dat we daar hopen te doen. Wij hopen begin 2018 uitgezonden te worden. Een maand daar voor schrijven we onze eerste nieuwsbrief. Ook in Indonesië hopen we een keer of vier via een nieuwsbrief het één en ander met u te delen. De zendingscommissie zal die informatie aan u doorgeven. Verder ben ik begonnen om ook via Facebook het een en ander te delen. We hebben ook een website waarmee u ons kunt volgen: www.gzb.nl/misisulawesi. We verlangen ernaar om iets te mogen betekenen voor de kwetsbare kerk in Luwu. Ongetwijfeld kunnen we ook veel van de christenen daar leren. Het lijkt mij erg mooi om dat t.z.t. weer aan u door te geven. Zodat we samen met de gelovigen daar, meer zicht krijgen op het evangelie van Jezus Christus.
Ontvang een hartelijke groet,
Laurens Jan, Lourina, Jefta en Febe Vogelaar