Ambtsdragersverkiezingen

Aan het eind van dit jaar zijn meerdere kerkenraadsleden in wijk 3 en 4 aftredend. Sommigen van hen zijn wel en anderen niet herkiesbaar.

Aftredend en herkiesbaar:

Wijk 3: ouderlingen A.J. ’t Jong, J.A. de Koning, E. Mackay, A. Meerkerk en W.H. Zwartbol en ouderling kerkrentmeesters P. Groen en R. v.d. Velde;
Wijk 4: ouderlingen J. Noteboom en N. van Horssen en diaken D. van Mourik.

Aftredend en kerkordelijk niet herkiesbaar:

Wijk 3: ouderlingen A. Huisman en J.W. Westland;
Wijk 4: ouderling G. Sekeris.

Aftredend en zich niet herkiesbaar stellend:

Wijk 3: diakenen M. Boers en D.A. Verloop;
Wijk 4: ouderlingen D.C. Blokland, C. Huijser, M. Korevaar, diaken T.M Groothedde en ouderling kerkrentmeester M. van Vuren.

Tussentijds aftredend:

Wijk 3: ouderling R. Meerkerk en diaken G.A. Bakker;
Wijk 4: ouderling W.W. Bos.

Overige vacatures:

Wijk 3: ouderling i.v.m. overlijden broeder A. Ruis.
Wijk 4: vanuit de Algemene Kerkenraad (AK) is ouderling scriba L. de Stigter (vanuit wijk 4) aftredend en niet herkiesbaar. Daarmee ontstaat een vacature voor scriba van de AK, ditmaal vanuit wijkgemeente 3.

Samenvattend:

Wijk 3: zeven (7) vacatures, waarvan vier (4) voor het ambt van ouderling en drie voor dat van diaken.
Wijk 3: ouderling scriba AK in de plaats van L. de Stigter.

Wijk 4: zeven (7) vacatures, waarvan vijf (5) voor het ambt van ouderling, één (1) voor dat van diaken en één (1) voor dat van ouderling kerkrentmeester.

De vijf vacatures ouderling betreffen die voor twee ouderlingen met een sectie, één voor het ouderenpastoraat, één voor het jeugdwerk en één voor het scribaat.

Voor belijdende leden van Wijk 3 en 4 is er de mogelijkheid aanbevelingen in te dienen van belijdende leden voor kandidaatstelling bij de verkiezing van ambtsdragers. Alleen namen van kandidaten uit de wijk waartoe u behoort, kunnen worden ingediend en bij het indienen moet worden vermeld welke kandidaat u voor welke aftredende ambtsdrager aanbeveelt. De aanbevelingen moeten uiterlijk maandag 9 oktober a.s. zijn ingediend bij de scriba van de betreffende wijkkerkenraad. Voor wat betreft de aftredende en herkiesbare broeders, zien de kerkenraden heel graag dat deze broeders hun ambtswerk kunnen voortzetten. Worden er voor hen geen namen van tegenkandidaten ingediend, dan zullen zij in de kerkenraadsvergadering van 12 oktober herkozen worden verklaard.

Aan de hand van de ingekomen aanbevelingen zullen in genoemde vergadering dubbeltallen worden gevormd. De uiteindelijke verkiezing van ambtsdragers vindt plaats in een gezamenlijk lidmatenvergadering van de wijken 3 en 4 op D.V. donderdag 2 november a.s. in de Grote Kerk.

Zoals u in het bovenstaande heeft kunnen lezen, heeft een aantal broeders aangegeven door te willen gaan met het werk in onze gemeente. Dat stemt de kerkenraad tot vreugde. Tegelijkertijd ontstaan vacatures en zien we als kerkenraad het werk toenemen. Gelukkig weten we dat we niet bezorgd hoeven te zijn, omdat Jezus Christus Zijn gemeente leidt en regeert. Maar dat betekent niet dat we zorgeloos de toekomst tegemoet gaan. Dat geldt niet alleen de kerkenraad, ook de leden van de gemeente zijn hier nauw bij betrokken. Samen zijn we verantwoordelijk voor de voortgang van het werk in de gemeente.

Daarbij is uw gebed onmisbaar. Het gebed om de Heilige Geest, opdat Hij ons mensen geeft, die gaven en mogelijkheden hebben om in Gods Naam de gemeente te dienen