Nieuws van de C.H.R. (171)

Zerindu Mic en Micula
In Zerindu Mic zijn vorige week zo’n 400 dozen met kleding, schoenen, linnengoed etc. afgeleverd. Dat is best een happening in dit kleine dorp. Alle dozen worden eerst in de kerk opgeslagen. Er wordt met elkaar samengewerkt. Door samen te werken gebeuren er altijd mooie dingen. Binnenkort wordt een deel van de dozen met kleding verkocht onder de gemeenteleden. De kerk krijgt daarmee wat extra financiële middelen. De gemeenteleden kopen voor een klein bedrag enkele dozen kleding. Daarna ontstaat er een bijzonder manier van ruilhandel. Immers de kleding die niet door ‘de koper’ zelf kan worden gedragen, wordt aangeboden aan gemeenteleden die een dergelijk kledingstuk wel kunnen gebruiken. Bijzonder dat op deze manier gemeenteleden met elkaar in contact komen. Ook in Micula parkeerde Maarten Broer zijn vrachtwagen en daar werden zo’n 600 dozen uitgeladen.
Dominee István Higyed schrijft het volgende: ‘Wij danken jullie allen: de commissie, de vrijwilligers, de gevers en allen die meegewerkt hebben bij dit transport. Onze Heer zegene u met kracht en gezondheid’.
Kleding brengen
D.V. zaterdag 7 oktober kunt u weer kleding, schoenen, linnengoed, dekens en speelgoed brengen naar onze locatie Elzenhof 138, in de loods waar ook de Voedselbank gevestigd is.
Openingstijden zijn van 10.00 tot 11.30 uur. Op maandagochtend 9 oktober van 8.30 tot 10.00 uur kunt u ook nog kleding inleveren. Esther Harrewijn heeft de coördinatie 0184 416220.
Met een hartelijk groet, Dick van Mourik 0184 422248