Paasgroetenactie 2018

Vanuit de Protestantse Kerk in Nederland sturen gemeenteleden ook dit jaar weer een Paasgroet aan gevangenen. Ook wij doen als gemeente mee aan deze Paasgroetenactie. De kaarten gaan naar gedetineerden in Nederlandse gevangenissen. U kunt op de kaart een persoonlijke groet, tekst of gedicht aan de gevangene schrijven. Vergeet niet uw naam er onder te schrijven, want zonder naam is het geen hartelijke groet. Adres en/of woonplaats mag u niet vermelden. Kaarten met adres of woonplaats en kaarten zonder naam worden niet doorgegeven. Vergeet u niet om een postzegel op de envelop te plakken.

De kaarten liggen bij de ingangen van beide kerken voor u klaar op zondagĀ  4 maart en zondag 11 maart. De kaarten moeten voor donderdag 22 maart verzonden zijn.

Voor gedetineerden is het bemoedigend, als ze kaarten krijgen, zeker als daar ook nog iets persoonlijks op staat. Ook al weet u niet precies, vanwege de privacy, wie deze kaart ontvangt, mag u er toch van overtuigd zijn, dat het feit, dat er aan hen gedacht wordt, gedetineerden erg goed doet. Het is een feestelijke gebeurtenis als de kaarten in de kerkdienst in de gevangenis worden uitgedeeld.

We hopen dat velen van u paasgroeten zullen sturen!

Namens de diaconie, Theo de Jong