Minder bankkosten – gebruik collectemunten

Voor het storten van contant geld bij de bank worden kosten in rekening gebracht. Dat loopt over een jaar op tot een bedrag meer dan € 1.500,-. We kunnen deze kosten evenwel verminderen door collectemunten te gebruiken.

Nadat op maandag de collecte opbrengsten geteld, gecontroleerd en vastgelegd zijn, gaan de munten direct terug naar het Kerkelijk Bureau. Kosten: € 0,-.

Om deze reden verzoeken we u – als nog geen collectemunten heeft – te overwegen om deze munten te gebruiken voor uw gaven voor onze plaatselijke gemeente. De collectemunten zijn verkrijgbaar bij het Kerkelijk Bureau. U kunt op de volgende manieren collectemunten kopen:

Tijdens de openingstijden kunt u bij het Kerkelijk Bureau de munten kopen

Bij het Kerkelijk Bureau
Tijdens de openingstijden kunt u bij het Kerkelijk Bureau de munten kopen.

Online bestellen
In de webwinkel op onze site kunnen collectemunten worden besteld. Bestellingen van munten via de webwinkel kunnen worden afgehaald bij het Kerkelijk Bureau, maar er is ook een optie om de munten tegen € 1,- thuis te laten bezorgen. De betaling vindt plaats via de beveiligde omgeving van iDEAL.

Telefonisch bestellen
Voor (oudere) gemeenteleden die niet over een computer beschikken bestaat de mogelijkheid de munten telefonisch,  via 0184415680, te bestellen. Dan worden de munten en de bijbehorende nota bij u thuis bezorgd (bezorgkosten € 1,-). Wij hopen dat u hier over na wilt denken.

Daarnaast zijn we nog op zoek naar winkeliers die nu contant muntgeld bij hun bank bestellen. U kunt zonder kosten ons contante muntgeld overnemen. Als u belangstelling heeft, neemt u dan contact op met onze medewerksters van het Kerkelijk Bureau.

Namens het College van Kerkrentmeesters,
Wijnand Blom en Leen Kleijn.