Ministrygebed uitgebreid

Het ministrygebed in de avonddiensten van wijk 1 en 2 in de Maranathakerk voorziet in
een behoefte. Daarom zal het gebedsteam vanaf december ook in de ochtenddiensten aanwezig zijn. Daar zijn we dankbaar voor. Het team staat na de dienst in de kerk voor de schuifwand van de kleine zaal. Nog even kort, wat is ministrygebed? Twee leden van het gebedsteam die daarvoor getraind zijn bidden voor u of jou. We zijn geen superbidders, maar wel getraind om het gebed in een bepaalde vorm te kunnen doen. We geloven daarbij in de kracht van de Heilige Geest. Waar kun je gebed voor vragen? Voor dat wat je op je hart hebt. Bedroefdheid, blijdschap, angst en boosheid. Opzien tegen de week die voor je ligt, een toets of een gesprek met iemand. Ziekte, liefdesverdriet, spanningen, eenzaamheid, een klus die je moet doen. Maar ook dank voor zegeningen. Blijdschap om geboorte, een fijne vriend of vriendin, een mooi resultaat dat je hebt behaald op school of in het werk. We bidden voor jou. We kunnen in het gebed ook een dierbare of kennis meenemen, maar het uitgangspunt is dat we voor u/jou mogen bidden. Eng? Misschien wil je best gebed, maar ervaar je een drempel. Ook de boze ziet niet graag dat je gebed vraagt. Angst of schaamte is dan een krachtig instrument om te verhinderen dat je naar het gebedsteam gaat. Maar je mag ook ervaren dat je gewoon mag komen zoals je bent. De gemeente en dus ook het gebedsteam bestaat uit net zulke normale, of zoals je wilt, gekke mensen als ieder ander. En we zijn als team zeker niet beter of heiliger. We geloven in de kracht van het gebed en dat gunnen we elkaar. Daarbij is het goed om te weten dat ieder lid van het ministry gebedsteam de belofte van geheimhouding heeft afgelegd. Schroom dus niet (Filippenzen 4: 6-7)!