Nieuws van de CHR (233)

Pinksteren
Bij Pinksteren denk ik bijna ook automatisch aan Michel en Janet van Boxtel. Alweer ruim
5 jaar geleden vertrokken zij samen met hun 2 jonge kinderen naar Boedapest. Hun passie was werken onder daklozen. Op hun website www.stichtingembrace.nl is goed te zien op welke manier zij het evangelie vertellen en ook op welke manier zij het handen en voeten geven. Het zijn vooral kleine lokale projecten zoals familiebegeleiding, educatieprogramma buiten school, hulpgoederen, kerkdiensten voor daklozen, werkvakanties etc. Op wel 30 van onze jongeren tijdens hun werkvakanties hebben Michel en Janet een onuitwisbare indruk achtergelaten die hun hele leven lang bij blijft. Dat is ook tegelijkertijd het wonder van Pinksteren. Wat is het mooi dat God door de Heilige Geest werkt door mensen en dat anderen ook kennis maken met deze rijkdom. Klik één van deze dagen eens op hun website. Ik deed dit deze week ook en las nieuwsbrieven vanaf het begin dat Michel en Janet zijn gestart. De rode draad is ‘het vertrouwen in God en de liefde van Jezus Christus’.

Lapusel en Oradea
Vanuit Lapusel en Oradea kregen we deze week e-mails. Ds. Victor Molnar uit Lapusel schreef dat hij ook benieuwd was hoe hier in Sliedrecht het kerkelijk leven doorgang heeft. In Roemenië is het nu toegestaan in de buitenlucht en op 2 meter afstand kerkdienst te houden. Met Hemelvaartsdag heeft dit plaats gevonden in de tuin bij de kerk. Als het regent maakt men gebruik van internet.

István Nagy stuurde namens ds. Farkas Antal een Pinksterbrief. Het is een bemoedigende brief waarin Efeze 1: 1-8 wordt aangehaald. Het is de lofzang op God in Christus voor ons! Wat is het geweldig dat wij dankzij het Pinksterfeest hierin mogen delen! Delen is vermenigvuldigen en zo is het bedoeld.

Kleding brengen
De eerstvolgende mogelijkheid van kleding brengen is D.V. zaterdag 20 juni. Om weer wat ruimte te krijgen is er een transport gepland op 18 juni. Daarna hebben we weer voldoende ruimte in onze opslag. Wij vinden het heel fijn wanneer u tot die tijd uw zakken met spullen zelf tijdelijk een plekje geeft.

Met een hartelijk groet,
Dick van Mourik, 06 46884467