Pinkster opdrachten tocht

Vanaf zaterdag 30 mei om 12.00 uur tot en met maandag 1 juni 20.00 uur kan iedereen mee doen met de Pinkster opdrachten tocht. Fiets of loop op 1 van deze dagen langs de 9 onderstaande adressen. Op elk van deze adressen hangt een opdracht voor het raam. Het is de vrucht van de Geest die verdeeld is in 9 stukken! Bij elk partje van de vrucht zit een praktische uitwerking die je tot nadenken kan zetten of je kan stimuleren tot daadkracht te komen, geleid door de Geest! De opdrachten zijn eenvoudig te doen en zijn voor groot en klein.

Moest je bij de speurtocht met Pasen alleen op zoek naar letters nu wordt er iets meer gevraagd, je moet er in ieder geval voor zorgen dat je het volgende bij je hebt:

Neem mee

• Knip een hart uit, zo groot dat er ruimte is om iets in te schrijven
  • Pen
  • Een paar kleurpotloden of viltstiften
  • 1 vel papier
  • Papieren zakdoekjes
  • Theedoek of sjaal
  • Een beker (je krijgt onderweg iets te drinken)
  • Kadoosje (zie uitleg)
  • Kaart blanco of met opdruk
  • Plastic of papieren tasje

Kadoosje

Dit is een bekend gebeuren van de Boven alles uit dagen! Door de Corona zijn deze dagen niet door gegaan, maar het “kadoosje” kan zijn doorgang vinden dankzij deze Pinkster opdrachten tocht. In het kader van Pinksteren vragen we iedereen een kaars (vuurvlam) te kopen, of uit je eigen voorraad te pakken (1 kaars per gezin of per aantal personen dat gezamenlijk de tocht maakt) ook neem je een kaart mee en een tasje. Tijdens de tocht mag je op 1 van de onderstaande adressen een briefje uit een pot pakken, op dat briefje staat de naam van een familie met hun adres. Jullie brengen dan je kaars bij dat adres, je belt aan, maakt kennis met elkaar en je geeft je kadoosje af. Wanneer er niemand thuis is, kan je het later nog eens proberen of je schrijft een groet op de kaart en doe deze dan samen met het kadoosje in het tasje en hang je het aan de deur!

Natuurlijk schrijf je ook je eigen naam en adres op een briefje en dat laat je in de pot achter. Zodat anderen jou ook een kadoosje kunnen komen brengen. Een adres uit de pot halen, betekent ook dat je je eigen adres moet achter laten, anders klopt het systeem niet.

Niet met de tocht meedoen, maar wel met kadoosje? Dat kan: ga dan alleen naar het 1e adres.

Op de volgende adressen vindt je voor het raam de opdrachten:

• Weresteijn 2
  • De Wiel 216
  • Grote kerk (raam dienstgebouw)
  • Maranathakerk (raam keuken)
  • Grevelingenlaan 62
  • Cort vd Lindenlaan 14 en 16
  • Batalier 69
  • A. de Genestetstraat 11
  • Vermeerstraat 74

Het maakt niet uit in welke volgorde je de tocht maakt. Hou bij alles wat je doet natuurlijk rekening met de richtlijnen rondom Corona. Ondanks dat we niet samen konden kamperen, of samen in de kerk het Pinksterfeest kunnen vieren, kunnen we via deze Pinkster opdrachten tocht en het kadoosje toch gemeenteleden ontmoeten. We hopen dat we met elkaar via deze Pinkster opdrachten tocht stil mogen staan bij de werking van de Heilige Geest. Zoals we rode linten in Sliedrecht laten waaien door de wind, duiven vouwen en ophangen als teken van de Heilige Geest (zie bericht van de evangelisatieouderlingen) en vlammen aan elkaar doorgeven (de kaars van het kadoosje) zo wil de Heilige Geest ook in ons leven werken. We zien de wind en de Heilige Geest niet, maar we kunnen de wind wel voelen en de vrucht van de Geest ook ervaren. Blijf dicht bij het Woord van God, zodat je in vuur en vlam kan blijven door De Heilige Geest.

Ellen van Noorloos, Tine Zoutendijk en Leendert Hofman 06 – 23 78 63 91