Kerk zijn op anderhalve meter

Voor de meesten van ons is de zomervakantie weer voorbij. De werkzaamheden zijn hervat en de scholen zijn weer begonnen. In de kerk keert nog niet alles terug naar de normale situatie. Nog steeds hebben we te maken met de gevolgen van het coronavirus en de richtlijnen voor ons als gemeente. Ook in de komende tijd blijft de werkgroep ‘kerk zijn op anderhalve meter‘ actief. Vorige week heeft de eerste vergadering plaats gevonden om een evaluatie te doen van de afgelopen weken en vooruit te blikken op het winterseizoen.

Gebruiksplannen

Zowel op deze plaats als bij de ingangen van de kerkgebouwen blijven we benadrukken dat we nog niet af zijn van het virus. Of zoals minister De Jonge zei: het virus is nog niet klaar met ons. Dat vraagt van ons discipline. Dus handen reinigen bij binnenkomst, alleen gezinsleden zitten bij elkaar en tijdens en na de dienst houden we de anderhalve meter afstand.

Jongeren

Voor jongeren tot 18 jaar geldt de regel van anderhalve meter afstand niet. Dezen mogen wel bij elkaar zitten, ook al komen ze niet uit hetzelfde gezin. Wel moet er gebruik worden gemaakt van het reserveringssysteem op de site. Hierbij een uitnodiging om gebruik te maken van deze mogelijkheid. Houd er rekening mee dat er maximaal zeven personen per bank kunnen reserveren.

Activiteiten

Binnen onze gemeente zijn de voorbereidingen voor de activiteiten in volle gang. Gelukkig is er binnen de richtlijnen weer veel mogelijk. De werkgroep heeft deze richtlijnen op de website van de gemeente geplaatst. Aan de hand van deze documenten kunnen de activiteiten plaatsvinden binnen de gebouwen van de kerk.

Ook als kerk gaan we een onzekere periode tegemoet. Hoe zal het virus zich verder ontwikkelen? En welke gevolgen heeft dit voor ons als gemeente? Onze hoop en verwachting is van God. Hij zorgt voor zijn kerk en draagt ons ook in deze moeilijke