Meeleven

De laatste weken zien we dat de kerkdiensten zich weer meer vullen. Daar zijn we dankbaar voor. Maar, ook zien we dat het aantal mensen met een corona-besmetting, zeker in de Randstad, weer toeneemt. In Sliedrecht valt het gelukkig nog mee, maar we kijken toch ook met enige spanning naar de toekomst.
We leven mee met alle kwetsbare mensen voor wie kerkbezoek nog niet mogelijk is. Laten we met elkaar hopen en bidden dat het virus niet nog verder om zich heen zal grijpen, en dat het in de toekomst voor iedereen weer mogelijk wordt om naar de kerk te komen. Ook denken we aan de toch al zwaar onder druk staande zorgmedewerkers, die wel met angst en beven naar de toekomst moeten kijken. Laten we ook voor hen bidden om kracht.