Digitaal collecteren

Sinds het begin van de Corona crisis vinden onze collectes plaats m.b.v. de QR-code of door geld over te maken. Ten opzichte van de vertrouwde collectezak gaat dit omslachtiger. Desondanks geeft iedereen gul, en daar zijn we enorm dankbaar voor!

Gebruikers van de Kerkklets app kunnen ook bijdragen aan de collecte via de ‘Geven’ functie (midden onderin scherm).

Dat werkt net zo anoniem (en zeker zo hygiënisch) als een collectezak én heel eenvoudig, in maximaal 3 stappen:

1. Kies allereerst voor ‘saldo opwaarderen’ – eigenlijk is dat hetzelfde als kerkmunten kopen.
  2. Toets het opwaardeerbedrag in en reken af met de app van uw/jouw bank. Het bedrag wordt vervolgens het saldo. De eerste keer moet ook een pincode worden aangemaakt waarmee het saldo wordt beveiligd.
  1. Vervolgens bepaalt u/jij wat de zondagse gift aan de doelen waarvoor op dat moment wordt gecollecteerd. Zodra ‘Geef’ wordt aangeklikt wordt het saldo dienovereenkomstig verlaagd.

Uiteraard moeten stap 1 en 2 alleen worden gezet als het saldo op is. I.v.m. de transactiekosten is het goedkoper om het saldo af en toe op te waarderen met een wat groter bedrag, dan vaker met een klein bedrag. Overigens zijn ook de transactiekosten aftrekbaar voor de Belasting.

Ziet het bovenstaande er nog te ingewikkeld uit? In één van de komende uitzendingen van Kerkklets zullen we laten zien hoe het werkt.