[Wijk 1&2] Ambtsdragersverkiezingen

Zoals elke twee jaar is ongeveer de helft van de kerkenraden van de wijken 1 en 2 aan het eind van het jaar aftredend.

Hieronder volgt een overzicht.

Aftredend en herkiesbaar zijn:

Wijk 1: ouderlingen Dita Hak-de Ruiter, Piet Wielaard, Gerhard van ’t Hof, Ad den Besten, Sjanie Hilgeman-van Tol, Paul Passchier (preses), Heleen van der Vlist-de Bruijn (scriba). Ook diaken Hendrik den Boef is aftredend en herkiesbaar.

Wijk 2: jeugdouderling Marlene van Vianen en ouderling Teus Vink (waarbij het voornemen is om Teus te benoemen in het ambt van diaken in plaats van dat van ouderling).

Aftredend en kerkordelijk niet herkiesbaar

(vanwege de maximale termijn) zijn:

Wijk 2: ouderlingen Pieter Hofman en Krijn Schep (scriba).

Aftredend en niet herkiesbaar zijn:

Wijk 1: ouderlingen Rien Klop, Peter de Groot, Gerhard van ’t Hof en Willem ’t Jong, ouderling-kerkrentmeester Jan van der Kolk, jeugdouderlingen Rebecca Heijkoop-Verlek en Timon Jongkind.

Wijk 2: ouderlingen Ria Mudde-Struijk en Martin Boelen, ouderling-ouderenpastoraat Rita van Ferneij-Molenaar, ouderling-kerkrentmeester Ot van Wingerden en de diakenen Paul de Jager en Theo de Jong.

Ervan uitgaande dat de herkiesbare ambtsdragers herbenoemd worden, resulteert dit in zes vacatures in wijkkerkenraad 1 (drie blokouderlingen, twee jeugdouderlingen en één ouderling-kerkrentmeester) en acht vacatures in wijkkerkenraad 2 (vier blokouderlingen, één ouderling-ouderenpastoraat, één ouderling-kerkrentmeester, één ouderling-scriba en één diaken).

De kerkenraden roepen hierbij de belijdende leden op om uiterlijk zaterdag 9 oktober namen van kandidaten (belijdende leden) in te dienen. De namen kunnen schriftelijk en ondertekend worden ingediend bij:

Wijk 1: Heleen van der Vlist-de Bruijn scribawijk1@hervormdsliedrecht.nl.

Wijk 2: Krijn Schep scribawijk2@hervormdsliedrecht.nl.

Wanneer geen tegenkandidaten worden gesteld voor de herkiesbare ambtsdragers zullen deze worden herbenoemd in de volgende kerkenraadsvergadering. In deze kerkenraadsvergadering zullen ook de overige benoemingen worden gedaan, waarna in de week van 18 tot 21 oktober de benoemden hiervan op de hoogte worden gesteld. Wanneer er vragen zijn over de procedure kunt u terecht bij de scriba’s van de kerkenraden.

De verkiezing van ambtsdragers is geen zakelijke kwestie. Het is een voluit geestelijk zaak. Daarom is het gebed om de leiding van de Heilige Geest hierbij van grote waarde. Wij roepen u als gemeente op om te bidden voor de voorziening in de vacatures en te vragen of de Heer u wil leiden bij het noemen van namen. Zo geeft u uw christelijke verantwoordelijkheid gestalte.

De Heer zegene onze gemeente.