Van de kerkenraadstafel 1&2

Dinsdag 28 september is de kleine kerkenraad bij elkaar geweest. We hebben een aantal mooie en hoopgevende punten besproken die we graag willen delen.

Dankbaarheid voor 7 dagen feest
We mogen terugkijken op een prachtige week waarbij de commissie tijd nog moeite gespaard heeft om voor de hele gemeente een prachtige week te organiseren. En… wat hebben we genoten, zingen, sportief bezig zijn, nadenken over gemeente zijn, plezier maken, lekker eten, theater, het is niet op te noemen wat er allemaal georganiseerd is. Dat we dit mogen doen en daarbij Gods nabijheid zoeken is de mooist denkbare start! We kunnen dan ook niet anders dan onze grote dank uitspreken aan allen die dit hebben georganiseerd en ook naar iedereen die heeft meegedaan om deze 7 dagen feest tot een succes te maken!

De vertrouwenspersonen PsychoSociaal Pastoraat
Er is nog veel meer om dankbaar voor te zijn. We hadden voor de vakantie al gecommuniceerd dat een aantal gemeenteleden bereid is gevonden zich in te zetten voor bovenstaand pastoraat. Zij hebben de kennis en ambitie om mensen hierin bij te staan als aanvulling op de pastorale zorg van blokouderlingen en de professionele zorg. Inmiddels is er een werkgroep samengesteld en hebben deze personen de belofte van geheimhouding afgelegd.
We mogen aan jullie voorstellen en we wensen Gods zegen aan:
Gisela Mink-Tien als interim coördinator, Peter Korevaar, Janny van der Kolk en Corina van der Kooij als medewerkers. In de nieuwe Wegwijzer zijn de gegevens van het PSP te vinden.

Gebedsteam (voorheen Ministryteam) weer aanwezig
Nu we weer met elkaar naar de kerk mogen komen, is ook het gebedsteam weer aanwezig in de diensten. Zij hebben dit al via het Kerkblad (2 weken geleden) gecommuniceerd.
Als extra aanvulling op dit bericht mogen we met vreugde en dankbaarheid melden dat het Team nu in de diensten van zowel de Grote Kerk als de Maranatha Kerk aanwezig is! Schroom dus niet om na een dienst naar hen toe te stappen wanneer vreugde of verdriet vragen om de nabijheid van onze Heer.

Youth Alpha
Tijdens onze vergadering kwam het prachtige bericht binnen dat zich inmiddels voor de Youth Alpha al 30 jongeren hadden aangemeld. Jullie begrijpen dus wel dat deze vergadering er één was om met ontzag naar de werking van de Heer in zijn gemeente te kijken. Zoveel mooie dingen en zoveel mooie mensen die bereid zijn zich naar Hem te keren en Zijn leiding in hun leven te aanvaarden. We wensen deze groep dan ook mooie en gezegende momenten met elkaar en met Hem! Mocht je nog twijfelen, er is altijd plaats! En wanneer er nog mensen zijn die een steentje willen bijdragen met hart, handen of gebed, wees welkom!
Info? Charlotte van de Wetering, 06-46 37 50 52
of https://alphayouth.nl/.

Vermelding liederen en het meenemen van de eigen Bijbel tijdens de diensten
Het blijkt niet helemaal duidelijk te zijn welke bundels er worden gebruikt voor de diverse liederen. In reguliere diensten wordt er voornamelijk gezongen uit de bundels Nieuw Liedboek, waarbij de term Psalm of Gezang wordt gebruikt en uit Hemelhoog, waar de term Lied wordt gebruikt. Wanneer er uit andere bundels wordt gezongen (meestal bij bijzondere diensten) staat de bundel vermeld, zoals bijvoorbeeld Opwekking of Weerklank. We willen jullie ook vragen om weer, net als voorheen, tijdens de Bijbellezing in een eigen Bijbel mee te lezen (dit kan uiteraard in boekvorm, maar ook via de app ‘Mijn Bijbel’. Hierin zal binnenkort ook de NBV21 beschikbaar komen). Dit maakt het voor een predikant makkelijker om te verwijzen naar een bepaald gelezen gedeelte. Ook biedt het meer mogelijkheden om het nog eens terug te lezen.

Deze samenvatting maakt duidelijk dat we als gemeente met hoop en vertrouwen naar de toekomst mogen kijken!
Mieke van ’t Veer