Ontmoetingsdag voor ouders en dove of slechthorende kinderen

Het Interkerkelijk Dovenpastoraat en de belangenverenigingen ‘Dit Koningskind’ en ‘Op weg met de ander’ organiseren op zaterdag 20 november een ontmoetingsdag voor ouders en hun dove of slechthorende kind in de basisschoolleeftijd. De dag gaat over de vraag hoe ouders de geloofsopvoeding thuis kunnen vormgeven en welke materialen zij daarbij kunnen gebruiken. Sprekers zijn Klaudia Douw, moeder van een dove dochter en leerkracht godsdienstonderwijs aan de Guyotschool van Kentalis te Haren; Jochem Goudriaan (doof), eigenaar van de Gebarenboerderij in Scherpenzeel; en Hendrik Stevens (doof), dovenpastor bij het Interkerkelijk Dovenpastoraat (IDP).
Het thema luidt:
‘Ik zie het zo. Over visueel geloven’. Ds. Martin Visser, dovenpastor bij het IDP, opent de bijeenkomst.
Voor de dove kinderen is er een speciaal programma onder leiding van Bea Bouwmeester en Jenny ten Wolde. Het programma loopt parallel met JoCDay, een jongerenprogramma voor dove jongeren vanaf 12 jaar.
Aanmelden kan tot 12 november via www.opwegmetdeander.nl.
Vrijwillige bijdrage: € 12,50 p.p. / € 20,- per echtpaar / kinderen gratis.
Het programma duurt van 14.00 tot 19.00 uur, inclusief een maaltijd, en wordt gehouden in de Goede Herderkerk, Ganzeweide 17, 6713 CA Ede.