Mededeling Algemene Kerkenraad

Kerk en corona

De Algemene Kerkenraad heeft in overleg met de werkgroep op anderhalve meter afstand en op basis van de uitgebrachte adviezen van CIO/PKN betreffende de erediensten het volgende besloten.
De morgendiensten van aanstaande zondag 5 december vinden op de gebruikelijke wijze plaats waarbij gebruik gemaakt moet worden van het registratiesysteem.

Voor de avonddienst is het niet mogelijk als gemeente daar fysiek aan deel te nemen. De diensten worden gehouden met alleen kerkelijke medewerkers. Deze diensten worden digitaal uitgezonden en kunt u zien en/of beluisteren.

De zondagen daarna zullen er twee diensten in de morgen worden gehouden voor zowel de wijken 1 en 2 als 3 en 4. Het aantal deelnemers wordt dan per dienst voor een kwart afgeschaald. De avonddienst wordt verzet naar de middag, om half vier. Voor de morgen- en middagdiensten geldt ook weer het registratiesysteem.

De kerkelijke fysieke activiteiten na 17.00 uur kunnen niet plaatsvinden. De kerkenraden kunnen bij uitzondering en alleen indien noodzakelijk besluiten daar toestemming voor te verlenen.