Reactie op benoeming ambtsdragers wijken 1 en 2

De kerkenraden maken bekend dat de volgende reacties zijn binnengekomen op de benoemingen.
In wijk 1 heeft br. Pieter Vlot zijn benoeming in het ambt van ouderling met het oog op de voorgenomen benoeming als scriba van de Algemene Kerkenraad aanvaard.
Helaas meenden de overige verkozen broeders en zusters hun jawoord niet te kunnen geven.
Voor wijk 1 waren dit zr. Elsa Hogendoorn-Vonk en br. John van der Zouwen (beiden blokouderling).
Voor wijk 2 betrof het zr. Els Nederveen-de Zeeuw, zr. Ellen Stierman-van Kleef, zr. Paula Wagenmakers-van der Leeden, br. Hans Baars (allen pastorale ouderlingen) en br. Peter Honkoop (ouderling-scriba).
We bidden allen de vrede van God toe op hun besluit en zijn dankbaar voor de aangenomen benoeming.
(Her)bevestiging ambtsdragers
Op zondag 16 januari zal een aantal gemeenteleden worden (her)bevestigd in het ambt.
In het ambt van ouderling geldt dit voor:
– Br. Paul Passchier (preses wijkkerkenraad 1)
– Zr. Heleen van der Vlist-de Bruijn (scriba wijkkerkenraad 1)
– Br. Pieter Vlot (wijk 1, beoogd scriba AK)
– Br. Bart Willemsen (ouderling-kerkrentmeester wijk 1)
– Zr. Annemieke Faro-de Waard (jeugdouderling wijk 1)
– Zr. Mariët Tanghé-Reurink (jeugdouderling wijk 1)
– Zr. Moniek van Oord-Klop (blokouderling wijk 1)
– Zr. Tabitha Vonk-Breedveld (blokouderling wijk 1)
– Zr. Dita Hak-de Ruiter (blokouderling wijk 1)
– Zr. Sjanie Hilgeman-van Tol (blokouderling wijk 1)
– Br. Piet Wielaard (blokouderling wijk 1)
– Br. Ad den Besten (blokouderling wijk 1)
– Zr. Alexandra Brandwijk-van Heteren (blokouderling wijk 2)
– Br. Robert-Jan Gort (blokouderling wijk 2)
– Zr. Marlene van Vianen (jeugdouderling wijk 2)
In het ambt van diaken worden (her)bevestigd:
– Br. Hendrik den Boef (diaken wijk 1)
– Br. Teus Vink (diaken wijk 2)
– Br. Pieter Pronk (diaken wijk 2)
Br. Marcel Klein (wijk 2) was blokouderling, maar wordt nu als ouderling-kerkrentmeester voorzitter van het College van Kerkrentmeesters. Aangezien zijn periode als blokouderling nog niet verstreken was en hij in hetzelfde ambt blijft, hoeft hij niet bevestigd te worden.

Afscheid
Vanwege de bevestiging van bovengenoemde broeders en zusters komt er een eind aan de ambtsperiode van de ouderling-kerkrentmeesters Jan van der Kolk (wijk 1) en Ot van Wingerden (wijk 2), de jeugdouderlingen Timon Jongkind en Rebecca Heijkoop-Verlek (beiden wijk 1), de blokouderlingen Rien Klop, Peter de Groot, Gerhard van ’t Hof (allen wijk 1), alsmede de
diakenen Paul de Jager en Theo de Jong (beiden wijk 2).
Tevens nemen we afscheid van ouderling Wim Dunsbergen, twaalf jaar lang voorzitter van de Algemene Kerkenraad.
Wij danken hen voor hun inzet en bidden hen Gods zegen toe op hun verdere levensweg.

Nog geen afscheid
Tevens vermelden we dat br. Willem ’t Jong genegen is nog enkele maanden langer als blokouderling aan te blijven vanwege het feit dat een tweetal vacatures binnen wijkkerkenraad 1 nog niet kon worden ingevuld. Om dezelfde reden hebben zich tot hetzelfde bereid verklaard in wijk 2 de blokouderlingen zr. Ria Mudde-Struijk, br. Pieter Hofman en br. Martin Boelen, ouderling-ouderenpastoraat zr. Rita van Ferneij-Molenaar, alsmede ouderling-scriba br. Krijn Schep. Deze zes ambtsdragers danken we voor hun bereidwilligheid. We hopen dat de Heer ons in de komende maanden vervangers zal schenken.

‘Wisseling van de wacht’
Omdat het een groot aantal aftredende en te (her)bevestigen ambtsdragers betreft, hebben de moderamina van onze beide wijken afgesproken dat we op zondag 16 januari weer een dubbele morgendienst gaan houden. In de Grote Kerk zullen dan in de eerste dienst de blokouderlingen en de ouderling-scriba AK worden (her)bevestigd, in de tweede dienst de overigen.
G.J. Mink.