Nieuws van de Zendingscommissie wijk 1 en 2

Het jaar 2022 is alweer aangebroken en zo ook een nieuw kwartaal. Ook dit jaar willen we als zendingscommissie elk kwartaal het geld uit de zendingsbussen bestemmen voor een kwartaaldoel.
Kerk in Actie heeft in de komende 3 maanden diverse collectedoelen die ook de basis kunnen vormen om zich wereldwijd in te zetten voor onze broeders en zusters.
Toerusting voor werkers in de kerk
De grootste vrijwilligersorganisatie van Nederland, zo wordt de kerk wel genoemd. Ook in onze protestantse kerken zijn tienduizenden mensen actief, van missionair werkers tot kerkrentmeesters, van musici tot jeugdwerkers en van pastoraal werkers tot diakenen. Het is belangrijk dat zij goed toegerust aan de slag gaan.
Daarom ondersteunt de Protestantse Kerk vrijwilligers – maar ook professionals – met een groot en gevarieerd trainingsaanbod. Hiermee kunnen zij hun kennis en vaardigheden vergroten, ideeën opdoen en ervaringen uitwisselen.
Kerk in, van en voor het dorp
In veel dorpen speelt de kerk een belangrijke rol: als geloofsgemeenschap, maar ook maatschappelijk en cultureel.
De Dorpskerkenbeweging van de Protestantse Kerk biedt kleine gemeenten een platform waar zij hun ervaringen kunnen delen, ideeën kunnen opdoen en elkaar kunnen inspireren en motiveren om kerk in, van en voor het dorp te zijn. Veel dorpskerken hebben hierdoor (opnieuw) verbindingen gelegd met hun buurt.
Door samen te werken met anderen kan ook een kleine groep van betekenis zijn.
Helpt u mee om via deze wijze Kerk in Actie vanuit de basis te ondersteunen?
Hartelijk dank!

Pieter Hofman, Martine Roeleveld, Karin Versteeg, Wim van Tuijl