Kerk en corona

Afgelopen donderdag voorafgaand aan de persconferentie van vrijdag 14 januari jl. hebben de leden van de Algemene Kerkenraad fundamenteel met elkaar van gedachten gewisseld hoe wij ons kerkzijn in de nabije toekomst en voor de lange termijn, op een zorgvuldige en verantwoorde wijze vorm willen geven.

Het voornemen is om in te spelen op de wensen die er in de gemeente leven en voor de langere termijn perspectief bieden. Het geestelijk welzijn van de gemeente is van wezenlijk belang.

Volgende week donderdag komt de Algemene Kerkenraad opnieuw bijeen om een besluit te nemen voor het maken van een plan van aanpak. Ook zal worden bekeken hoe en op welke wijze kerkelijke activiteiten mogelijk al op kortere termijn kunnen worden hervat of versoepeld.

Op de website en kerkapp en de afkondigingen voor de kerkdiensten wordt u op de hoogte gesteld.