Kerk en corona

Bericht Algemene Kerkenraad.

De Algemene Kerkenraad heeft op advies van de werkgroep ‘Kerk zijn op 1,5 meter afstand’ het volgende besloten:
Het aantal bezoekers in de kerk wordt met ingang van zondag 23 januari 2022 verhoogd naar 10% van de capaciteit van het gebouw. (Grote kerk 90 en Maranathakerk 70). Afhankelijk van de ontwikkelingen zal dit worden verhoogd naar 20% in stappen.
Deze versoepeling vraagt wel aandacht om de maatregelen als afstand houden, handen ontsmetten etc. nauwgezet te volgen en zo onze verantwoordelijkheden ernstig te nemen.

Overige activiteiten kunnen grotendeels worden herstart onder de voorwaarden, die beschreven zijn in het aangepaste protocol ‘Overige activiteiten’ .
Om perspectief te bieden voor de komende tijd is een voorstel voor een routekaart gemaakt, waarin wordt aangegeven welke maatregelen er mogelijk of nodig zijn in komende situaties.

Als er aanleiding is de maatregelen aan te passen wordt u hierover op de gebruikelijke wijze geïnformeerd.

De aangepaste protocollen en routekaart treft u aan op onze website.