Digitaal collecteren is vernieuwd

Het digitaal collecteren is vernieuwd.

Sinds het begin van de Coronacrisis vinden onze collectes plaats m.b.v. de QR-code, of door geld over te maken. Ten opzichte van de vertrouwde collectezak een hele andere manier van geven. Iedereen geeft gul, daarvoor zijn we enorm dankbaar!

Digitaal collecteren via aangekocht saldo bespaart kosten.

Iedere keer als er geld naar ons wordt overgemaakt betalen wij als kerkelijke organisatie bankkosten.
Dat kan oplopen tot maar liefst € 0,29 per transactie. Hierdoor is het overmaken van geld t.b.v. de collecten relatief duur t.o.v. collectemunten. Om deze kosten te minimaliseren hebben we besloten om de “Geven” functionaliteit in de Kerkapp te stimuleren. Het handigst en goedkoopst is hierbij om via de Kerkapp digitaal collectetegoed te kopen. Dit tegoed gebruikt u vervolgens voor de wekelijkse collecten. In plaats van wekelijks geld overmaken voor de collecten, maakt u dan af en toe een bedrag over om tegoed te kopen. Op die manier helpt u ons bij het besparen op onze bankkosten.

Wij willen het voor u zo makkelijk mogelijk maken om op deze manier te geven, ook als u de Kerkapp niet hebt. We hebben daartoe de QR-code aangepast die wordt gepubliceerd in het Kerkblad of getoond wordt op de beamer tijdens de kerkdienst en de link op de website van onze hervormde gemeente. Of u nu bijdraagt via de app, de QR-code of de link, u geeft dus altijd op de ‘nieuwe’ manier.

Onderaan deze pagina is een instructiefilmpje te vinden over de Kerk(klets)app.

Opwaarderen saldo collectetegoed
Opwaarderen van saldo werkt heel eenvoudig, in maximaal 3 stappen:

1. Ga naar de optie “Geven” in de Kerkapp en kies allereerst voor ‘opwaarderen’
    (dit is eigenlijk hetzelfde als kerkmunten kopen).
  2. Toets het opwaardeerbedrag in en reken af met de app van uw/jouw bank. Het bedrag wordt vervolgens het saldo (uw collectetegoed). Per opwaardering wordt er
    € 0,29 transactiekosten in rekening gebracht.
  3. De eerste keer moet ook een pincode worden aangemaakt waarmee het saldo wordt beveiligd. Vervolgens bepaalt u wat de gift is / giften zijn aan de collectedoelen van die zondag. Zodra ‘Geef’ wordt aangeklikt wordt het saldo verlaagd met uw gift. Wanneer het collectetegoed (bijna) op is, kunt u dit weer opwaarderen

Geven aan collecte zonder gebruik te maken van saldo of app
Het is niet noodzakelijk om een collectetegoed te hebben of te betalen via de app (op de mobiele telefoon) om te kunnen geven aan de collecte. Makkelijk voor kerkgangers zonder smartphone of voor gasten in de kerk. Dit gaat als volgt:

• U gaat naar de site van onze hervormde gemeente en klikt u op de link
    digitale collecte”. waarop een nieuwe pagina wordt geopend.

Nadat u op de website bent aangekomen kiest u hoeveel geld u aan welke collecte wilt
geven waarna u via iDEAL makkelijk, snel en veilig kunt betalen. In dit geval werkt u niet vanuit een saldo en wordt er door de bank € 0,29 transactiekosten per keer in rekening gebracht. Als u op deze manier wekelijks geeft, is het voor de Diaconie en het College van Kerkrentmeester ook direct duidelijk voor welk specifiek doel uw gift(en) bedoeld is/zijn. Dit scheelt veel administratieve handelingen.

Als u na het lezen van dit bericht denkt: ik wil ook wel graag de Kerkapp op mijn mobiele telefoon, maar met de uitleg kom ik er niet uit, dan kunt u dit melden bij het Kerkelijk Bureau via: kerkelijkbureau@hervormdsliedrecht.nl.
Na inventarisatie gaat de Diaconie dan kijken wie u daarbij kunt helpen.
Nogmaals hartelijk dank voor uw vrijgevigheid!