Nieuws van de CHR (293)

Pinksteren in Micula
Wanneer u dit leest is een groep met gemeenteleden in Roemenië. Woensdag 24 mei is de groep vertrokken vanaf Schiphol.
In Boedapest is daar een ontmoeting met Janet en Michel van Boxtel. Zij geven een ‘inkijkje’ in het leven van daklozen en vooral de kerk voor daklozen. Hoe fijn moet het zijn om als dakloze ‘gewoon’ naar de kerk te kunnen zonder dat je wordt ‘bekeken’. Donderdag 25 mei reizen we door naar Oradea in Roemenië om op vrijdag op bezoek te gaan in Zerindu Mic, een heel klein dorpje ver van de bewoonde wereld.
Het is alweer zo’n 26 jaar geleden dat we als Sliedrecht een waterleiding hebben aangelegd waar de inwoners nog steeds erg blij mee zijn. Op zaterdag 27 mei worden we verwacht in Lapusel. Met enorm veel inzet is daar de renovatie van de kerk opgepakt wat u in eerdere kerkbladberichten heeft kunnen lezen. Wat is het mooi om te zien dat de jonge dominee Viktor Molnar zo’n levendige gemeente mag dienen. Met Pinksterzondag 28 mei willen we in Micula bij ds. Istvan Higyed naar de kerk.
De dominee heeft de groep en zijn gemeente gevraagd om het lied ‘ABBA Vader’ in te studeren in het Hongaars. Wat is er mooier om dat gezamenlijk met Pinksteren te zingen! Wij kijken allemaal uit naar deze dienst waar we zijn uitgenodigd om het Heilig Avondmaal mee te vieren. Maandag en dinsdag rijden we langs de grens met Oekraïne en bezoeken enkele bezienswaardigheden en een verpleeghuis. Woensdag 31 mei vliegen we ’s avonds vanaf Boedapest weer naar Nederland.
Allen Goede Pinksterdagen toegewenst, waar u ook bent!

Met een hartelijke groet,
Dick van Mourik, 06-46 88 44 67