Bezinningsavonden “Stille Week”

De Algemene Kerkenraad van de Hervormde gemeente organiseert in de week van maandag 29 maart tot en met donderdag 1 april 2021, een 4-tal online uitzendingen met een bezinnend karakter. Deze uitzendingen zijn te beluisteren via de kabelradio op de frequentie 106,5 MHz en live te volgen via de website. Ook zal de liturgie in beeld worden gebracht. Ook via Youtube Grote Kerk – Hervormde Gemeente Sliedrecht zijn de uitzendingen te volgen.

Er kan door belangstellenden gereserveerd worden net als voor ‘gewone’ kerkdiensten, dus tot 30 bezoekers. Voor de avonden zullen in het reserveringssysteem voor het deel wijk 1 en 2 en voor het deel wijk 3 en 4, elk 15 plaatsen beschikbaar worden gesteld. Vriendelijk verzoek om één van de diensten te bezoeken , zodat zoveel mogelijk ook anderen de gelegenheid hebben om naar de kerk te gaan in die week.

De avonden worden uitgezonden vanuit de Grote Kerk en staan in het kader van het
overdenken van het lijden van Jezus Christus. Dit willen we doen door (in select gezelschap) te zingen, te bidden, Schriftlezing en een een meditatie door de predikanten, stilte en een orgelimprovisatie. Het centrale thema voor deze week is ‘Zie, uw Koning’
Het programma ziet er samengevat als volgt uit;

• maandag 29 maart, voorganger ds. G.J. Mink, “Zie, uw Koning komt tot u “
  • dinsdag 30 maart, voorganger ds. H.J. van der Veen, “Zie, uw Koning wordt bespot”
  • woensdag 31 maart, voorganger prop. A. den Besten, “Zie, uw Koning wordt gekroond”
  • Donderdag 1 april, voorganger ds. W.C. Meeuse, “Zie, uw Koning wordt verzocht”

Wij bidden dat deze bezinningsavonden ons tot zegen zullen zijn.
Alle avonden beginnen om 19.15 uur en duren tot ca. 20.00 uur.
N.B. Een liturgie kan worden aangevraagd bij de heer W. ‘t Jong, telefoon 0184 773176