Activiteiten PKN in Zuid-Holland

21 september (Kaag): JOP Trainingstour
Hoe help je kinderen en jongeren te ontdekken dat de Bijbel ook vandaag de dag nog relevant en actueel is en dat de Bijbel voor hen persoonlijk van waarde is? Kom naar de JOP Trainingstour ‘Back to basics’. De JOP Trainingstour is bedoeld voor vrijwilligers in het jeugdwerk zoals kinderleiding, tienerleiding, jeugdouderlingen en jeugddiakenen. Daarnaast is iedereen die geïnteresseerd is in het kerkelijk jeugdwerk in de Protestantse Kerk van harte welkom.

Meer informatie via: www.jop.nl/trainingen/jop-trainingstour-2019

3 oktober (Gouda): Training jaargesprekken
Kerkenraden zijn samen met predikanten en kerkelijk werkers verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in de gemeente. Kerkordelijk is er een verplichting om jaargesprekken te voeren om gezamenlijk terug te kijken en plannen te maken voor het nieuwe jaar. De ervaring leert dat een goed jaargesprek beide partijen enorm stimuleert! U begrijpt vast ook dat een niet-constructief jaargesprek het tegendeel uitwerkt. Goed om voorafgaand aan het jaargesprek gezamenlijk een training te volgen!

Meer informatie via: www.protestantsekerk.nl/training/jaargesprekken/

8 oktober (Rotterdam): Training kerkrentmeester
Kerkrentmeesters voeren het beheer over de materiële zaken in de kerk en beslissen mee op beleidsniveau. Een mooi ambt om te mogen vervullen! De training Kerkrentmeesters helpt u om nog meer van waarde te zijn voor uw kerkenraad en gemeente.

Meer informatie via: www.protestantsekerk.nl/training/kerkrentmeesters/