Actualisering maatregelen om energiekosten te beperken

Door de opgedane ervaring van de eerder gepubliceerde maatregelen is besloten om de maatregelen wat beter te laten aansluiten op de wensen. Het blijft echter noodzaak om met elkaar rekening te houden met de hoge energiekosten en het gebruik van de gebouwen. Zo kunnen we met elkaar de energiekosten zoveel mogelijk beperken.
– Alleen de hoofdingang van de kerkgebouwen gebruiken voor binnenkomst en verlaten van het gebouw. Indien de kerk echter vol bezet is, zal de koster van de Grote Kerk de hoofdingang en de deuren bij de trappen (onder de galerijen) open zetten.
– In de maanden van dec t/m maart zal er kritisch gekeken worden naar de openstelling van het CJMV-gebouw en De Handpalm. Voor bijzondere doordeweekse bijeenkomsten in de gebouwen wordt in goed overleg met het Kerkelijk Bureau en dagelijks bestuur CvK besproken wat de mogelijkheden zijn. Het CJMV-gebouw blijft op de zondagen gebruikt worden voor kindernevendienst en kinderkerk.
– Binnentemperatuur van de kerken en alle andere gebouwen: 15 graden Celsius.
– Iedereen dient bij het afsluiten van de kerk (niet alleen de kosters) alle binnendeuren dicht te doen.
– Voor samenkomsten en vergaderingen zullen zoveel als mogelijk dezelfde zalen gebruikt worden.