Advent en Kerst: Het Licht zien in de duisternis

In alle 4 wijken van onze gemeente zal in de Grote Kerk tijdens de adventsweken en met Kerst een symbolische schikking voor in de kerk staan. Deze schikking beeldt het volgende uit, n.a.v. Jesaja 9: 1, 3 en 4 en Johannes 8: 12:
Licht: uitgebeeld in de vorm van de zon. Gemaakt door de halve cirkel met droogbloemen.
Volk: uitgebeeld door het plaatsen van allerlei schoenen die op weg zijn naar het licht. Nu staan de schoenen nog ver weg. Iedere adventsweek verplaatsen we de schoenen dichter naar het licht toe. Om uiteindelijk met Kerst bij ‘Het Licht’, Christus uit te komen.
Donkere stof: hiermee willen we verbeelden dat het volk in duisternis wandelt.
Juk/stok/laars: symbolen van verdrukking in vers 3 en 4 van Jesaja 9. Jezus zal onze last dragen. Hij is hiermee gestart met Zijn komst in Bethlehem.
Ria Mudde, Margareth Spijkers, Janine den Braanker en Arja Verweij