Algemene Kerkenraad: Openstelling Grote Kerk

Het is alweer een jaar geleden. De start van de openstelling Grote Kerk. Dankbaar en blij kijken we terug op het team dat praktisch iedere dag aanwezig was om bezoekers te ontvangen in Gods huis. We durven, alleen al met het gastenboek in de hand, best te stellen dat dit niet zonder zegen is geweest. In het bijzonder danken we ook de initiator van de openstelling Grote Kerk: Gillian Gort. Zij nam grotendeels de organisatie voor haar rekening en geeft het stokje nu door aan Maurits en Wieske Gort. We heten hen van harte welkom.
De openstelling van de Grote Kerk vindt iedere dag plaats tussen 19.00 en 19.45 uur (m.u.v. de zondag) en is bedoeld voor alle inwoners. Waarom zou je de Grote Kerk bezoeken?
Ongetwijfeld zijn er verschillende redenen, maar de stilte, het bidden of gewoon even uit de Bijbel lezen op zo’n locatie, geeft iets extra’s. De dichter van Psalm 84 wist het al: één dag in uw voorhoven, is beter dan duizend elders. Er is altijd een gastheer/vrouw aanwezig om u te ontvangen. Met hen kunt u bidden en ook vreugde en verdriet delen.
Wij mogen u graag wijzen op een tafel waar gebedskaartjes liggen. Medewerkers nemen de gebedspunten mee naar huis om thuis hiervoor te bidden. Op deze tafel ligt ook het gastenboek waar je gewoon wat kwijt kunt of kunt delen. We hopen dat het initiatief door uw toedoen nog meer bekendheid krijgt, zodat de drempel ook wat lager is voor mensen die niet gewend zijn om een kerk binnen te stappen.
Maurits en Wieske Gort, Zeger Brinkman, Theo den Braanker