Avondmaalscollecte

De collecte tijdens de vieringen van het Heilig Avondmaal op zondag 5 februari is deze keer bestemd voor Stichting De Hoop en met name voor de inloophuizen. Mensen zonder thuis zijn welkom bij de inloophuizen, waar ze op adem kunnen komen, koffie en een maaltijd kunnen krijgen, maar vooral een luisterend oor vinden. In Dordrecht bezoeken zo’n 80 mensen per dag het inloophuis. De doelgroep is zeer gevarieerd, daklozen, vluchtelingen, maar ook mensen die er door huwelijks- en zakelijke problemen alleen voor staan en daar de gezelligheid en aandacht zoeken en vinden. Er is ook de mogelijkheid om gebruik te maken van diverse faciliteiten, zoals douchen, tweedehandskleding uitzoeken, gebruik van computers en hulp bij administratieve zaken. De huizen zijn het hele jaar door geopend. Deze huizen draaien volledig op giften en omdat het aantal mensen met problemen elk jaar weer toeneemt, is uw gift voor dit project zeer welkom. Met onze steun zorgen we ervoor dat mensen zonder thuis even tot rust komen, een kopje koffie kunnen drinken en misschien wel hun enige warme maaltijd van de week eten. Helpt u/jij weer mee? Wie geldelijk wil steunen kan een gift overmaken via de bankrekeningnummers in het Kerkblad of de link onder ‘digitale collecte’ op onze website www.hervormdsliedrecht.nl, of via de QR-code tijdens de kerkdienst. Nog beter is een gift via de Kerk-app onder ‘Geven’.
De kosten hiervoor zijn namelijk minimaal voor de diaconie.
Namens de diaconie, Elize Vlot-de Waard