Beroepingswerk

Een speciale vorm van onderzoek naar roeping heeft betrekking op de predikanten. Deze week is een beroep uitgebracht op ds. H.E. Veldhuijzen te Schelluinen.
De kerkenraad van wijkgemeente 4 meent in hem een goede opvolger voor ds. Van der Veen gevonden te hebben, die anderhalf jaar geleden met emeritaat ging. Wij bidden ds. Veldhuijzen en zijn vrouw wijsheid toe om een goede beslissing te nemen waarop de zegen van onze Heer rust. Inmiddels is ook de uitslag van het beroep dat op ds. Den Boer was uitgebracht door de Hervormde Gemeente van Goedereede bekend. Hij gaat hier naar toe en zal dus met zijn gezin onze gemeente verlaten. Dat zal ook voor ons grote impact hebben. We vertrouwen op de zegen van de Heer die niet laat varen wat zijn hand begon, ook niet in Sliedrecht.
In wijkgemeente 2 zijn we eveneens druk bezig met het beroepingswerk. Hopelijk schenkt de Heer ons op niet al te lange termijn een opvolger voor ds. J.W. Sparreboom. Laten we de beroepingscommissie blijvend opdragen aan de Heer der Kerk, dat Hij de weg zal wijzen.