Bijbelweek 2021

De Bijbelweek komt steeds dichterbij. We hebben moeten besluiten om de Bijbelweek dit jaar in een aangepaste vorm door te laten gaan. Tot voor kort was het nog de bedoeling om weer een tent neer te zetten op het IJsbaanterrein. Met de nog geldende restricties leverde dat helaas toch nog de nodige problemen op. Daarom houden we de Bijbelweek nu in verschillende kerkelijke gebouwen.

Uitnodiging

Komende week zal de bijbehorende flyer huis aan huis worden verspreid. De achterkant van deze flyer is ook heel geschikt om voor het raam te hangen. Doet u mee? Zo brengen we met elkaar de week extra onder de aandacht! Bezorgers, hartelijk bedankt voor jullie inzet!

Graag roepen we u en jou op om iemand uit uw omgeving mee te vragen naar een activiteit. Voor kinderen gaat dat vaak makkelijk via buurtkinderen of vriendjes of vriendinnetjes. Maar ook zijn er zovelen die opgroeien met (levens)vragen. Het Evangelie is het waard om te delen!

Aanmelden

Let op: aanmelden via www.echtbelangrijk.nl is voor alle activiteiten nodig, behalve de themadienst. Overigens laten we altijd wat plekjes vrij voor de late beslissers of spontane bezoekers.

Op genoemde site is altijd de meest actuele informatie over alle programma’s te vinden.

Kinderen

Voor kinderen uit groep 1 t/m 5 is er een KinderBijbelweek met als thema ‘Hallo, contact?!’. Er wordt samen gezongen, geluisterd naar een bijbelverhaal, gekeken naar een toneelstuk, geknutseld en nog veel meer. Op 19 t/m 21 oktober is de Maranatha Kerk aan de Lijsterweg 2 open voor de jonge bezoekers. Het programma duurt elke dag van 9.30 tot 11.45 uur. Donderdag wordt er ook samen pannenkoeken gegeten en zal het programma tot 12.30 uur duren. Tip: Voor ouders die hun kinderen komen brengen is een lekker bakje koffie of thee beschikbaar bij de ingang. Ook wordt er allerlei lekkers gebakken voor bij de koffie.

De werkgroep is nog op zoek naar

– medewerkers die een groepje willen begeleiden (!);

– pannenkoeken bakkers.

Voor medewerkers met kinderen <4 jaar is kinderoppas beschikbaar. Hoe meer medewerkers, hoe kleiner het groepje kan zijn.

Aanmelden kan via info@echtbelangrijk.nl.

Tieners

Tieners uit groep 6 t/m 8 zijn voor een speciaal programma welkom in de Handpalm, Merwestraat 13. De deur staat wagenwijd voor hen open op woensdag 20 oktober van 13.30 tot 17.30 uur en op donderdag 21 oktober van 14.30 tot 20.30 uur. Op donderdag wordt er ook met elkaar gegeten.

Jongeren

Voor jongeren (12+) is en wordt er hard gewerkt aan een mooi programma op vrijdag 22 oktober. Houdt de website in de gaten voor de laatste informatie!

Volwassenen

Wie van zingen houdt, is op dinsdag 19 oktober welkom in de Maranatha Kerk aan de Lijsterweg 2. Vanaf 14.30 uur zullen liederen en psalmen gezongen worden o.l.v. Gijs Zonnenberg. Fijn dat we dit weer met elkaar kunnen doen. Kent u mensen, wellicht iemand uit uw buurt die afgelopen tijd eenzaam is geweest, die deze middag graag zou bezoeken? Van harte welkom om samen met hem/haar te komen! Op donderdagavond is er een speciale Ladies Night waarbij spreekster Annemarie van Heijningen, schrijfster en columniste, is uitgenodigd. Zij zal spreken over ‘Dochters in Gods huisgezin’. Ook staan er andere gezellige dingen op het programma. Deze avond wordt gehouden in het CJMV gebouw en begint om 20.00 uur. Op zaterdagochtend is er voor alle mannen van Sliedrecht een inspirerende wandeling die al vroeg van start gaat: om 7.00 uur verzamelen bij de Grote Kerk! Een frisse start van de dag en tegelijk een inspiratie opdoen uit Gods Woord en de gesprekken met elkaar.

Themadienst

De week wordt afgesloten met een dienst op zondagmorgen 24 oktober; deze begint om 11.00 uur in de Maranatha Kerk. Ds. P.D. Teeuw is voorganger in deze dienst. Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting met een broodje. In deze dienst zal in het bijzonder aandacht zijn voor hen die niet gewend zijn de kerk te bezoeken. Laten we anderen meevragen en hen hartelijk welkom heten.

Medewerkers gevraagd

Nog niet aangemeld maar toch graag meedoen? Dit kan altijd! Stuur gerust een berichtje naar info@echtbelangrijk.nl. Dan kijken we of en waar nog mensen nodig zijn. We rekenen op uw en jouw inzet om de Bijbelweek ook dit jaar weer mogelijk te maken! Ook voor vragen of meer informatie zijn we bereikbaar via deze gegevens.

Bidt u mee dat alle voorbereidingen mogen leiden tot een goede evangelisatieweek? Dat God harten mag aanraken en deuren laat opengaan? Elke dag mogen we een leesbare brief zijn. De evangelisatieweek is echter een week bij uitstek waarin we iemand eens mee kunnen vragen naar een activiteit. We bidden dat de activiteiten geen reden zullen geven voor discussies maar dat ze tot zegen mogen zijn en tot eer van God.