Bouwen aan herstel – zeven dagen feest van 19 t/m 26 september 2021

In vervolg op het bericht in het kerkblad van 9 juli kunnen we melden, dat inmiddels een respectabel aantal activiteiten is aangezwengeld. Het enthousiasme is groot, evenals de bereidheid bij velen om medewerking te verlenen. Daar zijn we als commissie heel dankbaar voor!

Wat in de afgelopen twee weken niet wezenlijk veranderd is, is de mate van onzekerheid die met de coronasituatie samenhangt. Dit groot gezamenlijk evenement vindt plaats onder voorbehoud van overheidsmaatregelen. En uiteraard geldt voor alles wat we in het kader van Bouwen aan herstel willen voorbereiden, het woord van Jakobus: “Als de Heere wil en wij leven…” Laten we Hem vurig bidden om Zijn zegen over dit gemeentebrede initiatief tot ‘herstelwerk’.

Op dit moment staat het volgende – voorlopige en onvolledige – programma in de grondverf:

Vr 17-9  t/m Ma 20-9 proefkamperen en ‘BAUen aan herstel’ op nieuwe locatie (zie apart bericht)

Zo 19-9 Startdienst gevolgd door koffie/lunch in huis met mensen uit wijk etc. die je zelf uitnodigt

Zo 19-9 Sing-in met Rianne Stouten

Ma 20-9 t/m Za 25-9 06.30-07.00 uur Grote Kerk: gebedsmoment

Ma 20-9 t/m Za 25-9: dagelijkse podcast van onze predikanten

Ma 20-9 Laudate Deum kijk- en oefenavond

Ma 20-9 Wandeltocht met Elize Vlot (ochtend)

Ma 20-9 ‘Op reis met Paulus’, met ds. Mink

Ma 20-9 Gebedswandeling met Ton den Hartog (maar mogelijk later in de week)

Di 21-9 Kookworkshop

Di 21-9 Houthakken in Hardinxveld voor een goed doel, deel 1; en… bezoek de Ark?

Di 21-9 Muziekavond/jongerenavond

Wo 22-9 Kindertheater (middag) CJMV-gebouw: ‘Stoere bangeriken!’

Wo 22-9 Houthakken in Hardinxveld voor een goed doel, deel 2 (alleen jongeren); en… bezoek de Ark?

Wo 22-9 Gem. avond – Waarom zou ik na corona weer naar de kerk gaan? (zie ook kerkblad 16 juli)

Do 23-9 Houthakken in Hardinxveld voor een goed doel, deel 3; en… bezoek de Ark?

Do 23-9 Jeugdactiviteit met Timzingt, Maranathakerk

Vr 24-9 Schilderworkshop o.l.v. Gisela Mink

Vr 24-9 Evangelisatieavond; thema Dien je dorp!

Za 25-9 Mannenontbijt (M/V 😉) + bezinningsmoment IJsbaanterrein

Za 25-9 Natuurwandeltocht o.l.v. Cees Huijser

Za 25-9 Tamboerijngroep Hadassa, vrouwen- en meisjesgroep – IJsbaanterrein

Za 25-9 Fietstocht, motortoertocht, wielertocht, brommertocht…  vanaf het IJsbaanterrein

Za 25-9 Rustige Old-Timertocht met ouderen als eregasten

Za 25-9 Gezamenlijke avondmaaltijd (4 wijken) – IJsbaanterrein

Za 25-9 Volleybal en festivalsfeer op IJsbaanterrein

Zo 26-9 v.m. Kerkdiensten alle wijken i.k.v. ‘Bouwen aan Herstel’- 7 Dagen feest

Zo 26-9 Lunch na kerkdienst

Over diverse andere activiteiten wordt nog druk overlegd. In het eerstvolgende kerkblad, dat over vier weken verschijnt, hopen we meer duidelijkheid over programma, plaatsen, tijden, mogelijkheden, beperkingen en aanmeldopties te kunnen bieden.

Hartelijke groet,

Rebecca Heijkoop (wijk 1/2 – 06-11886135)          Huib Visser (wijk 3/4 – 06-53495626)

Dita Hak                                                                              Diana Baan / Gijsbert Baan

Sjanie Hilgeman                                                               Leendert Hofman