Collecte Missionair Werk – zondag 10 juli 2016

Als evangelisatiecommissies van de wijken 1 t/m 4 zijn we blij dat we de collecte missionair werk van aanstaande zondag mogen bestemmen voor evangelisatie doeleinden. Om u een indruk te geven waar dit geld zo al voor bestemd wordt, volgt een opsomming van activiteiten.

– Elk jaar proberen we op twee momenten in het jaar alle inwoners van Sliedrecht te bereiken. Tijdens de Bijbelweek (herfstvakantie) in de tent op het ijsbaanterrein en op de Bijbeldag in de voorjaarsvakantie.

– Wanneer in Sliedrecht activiteiten worden georganiseerd door winkeliers (denk aan kerstfair of Bolderbraderie) zijn we daar met mensen van onze gemeente aanwezig om een luisterend oor te bieden en waar er behoefte is, met mensen in gesprek te gaan.

– Op de Late Summer Fair (ook Open Monumentendag) stellen we de Grote Kerk open voor publiek en tonen we trots onze Kerk, dan zijn we er voor mensen die meer willen weten over het Christelijk geloof.

– Bij alle activiteiten bieden we de mogelijkheid aan om een  cursus over Christelijk geloof te volgen. Bijvoorbeeld de cursus  Samen op Weg. Elk jaar proberen  we ook minimaal één Alfa cursus te starten. Er wordt ook nagedacht over het organiseren van een Youth Alfa.

– Afgelopen zondagavond was de uitvoering van de Cantate: The Lord is my Shepherd. Weer een mooie gelegenheid om mensen uit te nodigen mee te doen of te komen luisteren naar een – bijzonder muziekstuk.

– Een aantal keren per jaar wordt een OpenDeur-dienst gehouden die een laagdrempelig karakter heeft, zodat u als gemeentelid de mogelijkheid krijgt iemand uit te nodigen. Deze commissie verzorgt ook de kerstnachtdiensten.

–  De Handpalm wordt om de andere week op woensdagavond opengesteld voor jongeren die behoefte hebben aan iemand die naar hun verhaal wil luisteren.

Heel veel projecten die u dus d.m.v. deze collecte kan steunen. Wij bevelen de collecte van harte bij u/jou aan! Geld is nodig om mogelijkheden te creëren om mensen over de Here Jezus te vertellen. Dat is onze opdracht. Daarnaast willen we u vragen te bidden om zegen  en inzichten voor dit werk in Gods Koninkrijk.

Namens de evangelisatiecommissies wijk 1 t/m 4,

Paula Redelijkheid