Cursus Theologische Vorming te Houten

Op 5 september a.s. begint ons nieuwe cursusjaar. Eens per twee weken wordt dan op 22 zaterdagmorgens van 09.30 tot 12.50 onze cursus Theologische Vorming voor Gemeenteleden (en andere geïnteresseerden) in de Sionkerk te Houten gehouden. Het uitgangspunt van deze cursus is de Bijbel en de Belijdenis van de Reformatie. Ieder is welkom, ongeacht leeftijd, kerkverband of opleiding.

Vraag eventueel bij (oud)cursisten naar hun ervaring. Enkele duizenden hebben sinds 1980 deze cursussen in Gouda, Zeist, Middelharnis, Harderwijk en Rijssen al gevolgd. Ook verschillende leden van onze gemeente uit Sliedrecht.

Voor 22 zaterdagmorgens is de cursusprijs e 175,- (slechts e 7,95 voor drie lesuren per morgen!). Een echtpaar betaalt samen e 275,-. Er is geen inschrijfgeld verschuldigd.

U krijgt les in zeven vakken: Oude en Nieuwe Testament, dogmatiek, kerkgeschiedenis, ethiek, zending/oecumenica en praktische theologie. De volledige cursus duurt drie jaren, maar men verbindt zich steeds slechts voor één jaar.

In Houten zijn als docenten de volgende Hervormde predikanten: drs. W.C. Meeuse te Sliedrecht, ds. J. Blom te Ridderkerk, dr. M.A. van den Berg te Zoetermeer, drs. J. Westland te Putten, dr. G. Schaap te Ede, drs. P. Vernooij te Boven-Hardinxveld en drs. J.J.Tigchelaar te Putten.

Cursusleider is drs. W.C. Meeuse, bij wie u nadere informatie kunt krijgen en u nu reeds vrijblijvend als cursist kunt opgeven. Contact: Lijsterweg 25A, 3362 BB Sliedrecht, tel. 0184-634656, e-mail: w.c.meeuse@kpnmail.nl. Op 5 september om 09.30  uur is de vrijblijvende kennismakingsmorgen. Daarna kunt u beslissen of u cursist wilt worden. Het is voor de organisatie wel gewenst dat u de cursusleider tijdig van te voren meedeelt dat u van plan bent op de kennismakingsmorgen te komen. Verdere informatie vindt u op onze website: www.cursustvg.nl Neem kennis van onze cursus, bespreek het met anderen, neem een beslissing en geef deze mogelijkheid ook door aan anderen, kom samen! Goed voor u, de kerk, en de gemeente.