Gebed voor de eenheid van de Kerk

Diverse kerken in ons dorp organiseren in de komende week ‘avondgebeden’. Dit in het kader van de wereldwijde ‘Week van gebed voor de eenheid van de Kerk’ zoals deze in ons land door de Raad van Kerken en de Evangelische Alliantie wordt bevorderd. Elke avond komen we op een bepaalde locatie samen van 19.00 tot 19.30 uur. Het is voor alle gemeenteleden van de diverse kerken bestemd. Week van gebed
Als gemeente hechten we veel waarde aan het gebed. Het is zelfs als speerpunt in het beleidsplan opgenomen. Bidden kan op allerlei manieren, zowel persoonlijk als in de kerkdiensten. Maar ook in de kleinere kring doordeweeks heeft gebed een plaats. In de ‘Week van gebed’, landelijk georganiseerd door de Raad van Kerken en door MissieNederland, is er iedere avond in een ander kerkgebouw in Sliedrecht gelegenheid om samen te bidden. Van harte nodigen we jongeren en ouderen uit om deel te nemen aan één of meerdere gebedsbijeenkomsten. Steeds van 19.00 tot 19.30 uur zijn er de volgende bijeenkomsten:
maandag 22 januari:    Maranathakerk, Lijsterweg 2
dinsdag 23 januari:      ‘De Ontmoeting’, Jacob Catsstraat 6
woensdag 24 januari:  Gereformeerde Kerk, Middeldiepstraat 6 (hoek Oranjestraat)
donderdag 25 januari: Elim-kerk, Prof. van Musschenbroekstraat 4
vrijdag 26 januari:         Rooms Katholieke Kerk, Stationsweg 179