Gift Dijksynagoge

Door de Algemene Kerkenraad werd een verzoek ontvangen van de Stichting Dijksynagoge waarin een klemmend beroep gedaan werd op een vrijwillige gift inzake de aflossing van de hypothecaire schuld.
Deze schuld is ontstaan na de herplaatsing van de synagoge in 2002. Het hele project heeft € 685.437,- gekost. Ten tijde van de herinwijding was er nog € 338.000,- nodig, waarvoor een hypothecaire lening is aangegaan. Op 31 december 2013 had dit afgelost moeten zijn. Omdat er nu nog een schuld van € 100.000,- open staat, heeft de stichting één jaar uitstel gekregen van de lokale Rabobank. Namens de Algemene Kerkenraad en de wijkgemeenten van de Hervormde Gemeente te Sliedrecht is in de vergadering van de Algemene Kerkenraad besloten om een gift over te maken van € 5.000,- inzake de aflossing van deze schuld. Wij wensen hun Gods zegen toe bij hun werk en weten ons bijzonder verbonden met het werk van de stichting.
Per omgaande ontvingen wij een reactie van de secretaris van deze stichting, de heer R. Kitsz, met onder andere de volgende inhoud: “Geweldig, wat een geweldig besluit, heel erg bedankt! Ik zal dit direct aan mijn medebestuursleden doormailen, u helpt ons echt enorm!”
L. de Stigter, Scriba Algemene Kerkenraad