Jan Dekker geeft orgelconcert op Naber orgel Grote kerk Sliedrecht

Zaterdagavond 21 november 2015 aanstaande geeft Jan Dekker een orgelconcert op het monumentale Naber orgel van de Grote Kerk in Sliedrecht. De avond begint om 20.00 uur en de toegang is gratis.

De organist van de Grote kerk , zal het orgel in verschillende klankkleuren en compositie stijlen laten horen.

Het programma zal worden  geopend met Praeludium et Fuga in C  Van George Bohm.
Daarna volgen er 2 koraalbewerkingen plus een concerto van Johan Sebastiaan Bach.
Verder zal het concert worden vervolgd met 9 variationen op een Thema van Corelli, in een Compositie van Rinck Vervolgens zullen er werken van: Oley , Gigout (o.a. de Toccata) en een koraalbewerking van Schuurman ten gehore worden gebracht.
En als afsluiting van de avond klinkt er een bewerking van  het Valerius lied “Kom nu met zang” gecomponeerd door Jacob Bijster.
Zie voor het volledige Progamma: organistjandekker.wordpress.com