‘Kerk en Israël’: Spannend!

Afgelopen zondag was het Israëlzondag. We hebben in beide diensten onze verbondenheid als Kerk met Israël uitdrukking gegeven. Deze is ‘onopgeefbaar’, zo zegt de Kerkorde van onze Protestantse Kerk. Dat komt omdat onze God zich onopgeefbaar met dit volk verbonden heeft.
De Werkgroep Kerk en Israël – Sliedrecht heeft een Israëlavond belegd op donderdag 14 oktober 2021 in de Maranathakerk. Spreker is professor dr. Bart Wallet, hoogleraar Joodse studies aan de Universiteit van Amsterdam. Hij zal een inleiding houden over het onderwerp “Kerk en Israël: een spanningsvolle relatie”. De historische ontwikkeling en de theologische positionering van die relatie zullen zeker aandacht krijgen. Vanwege de inleider en het onderwerp mag een boeiende en leerzame avond worden verwacht. De bijeenkomst begint om 20.00 uur. De toegang is gratis. Bij de uitgang wordt gecollecteerd voor een passende Israëlbestemming.