Kerstconcert in Nieuwpoort met Kleinkoor Concertino

Op 17 december a.s. geeft Kleinkoor Concertino een uniek kerstconcert bij kaarslicht in de Hervormde Kerk in Nieuwpoort. Kleinkoor Concertino (bestaande uit 30 zangers) behoort sinds 2014 tot de Stichting ‘Laudate’ en staat onder leiding van Martin Zonnenberg. Stichting Laudate streeft naar het uitvoeren van vocale en instrumentale muziek op hoog niveau.

Dit jaar is gekozen voor een traditioneel Engels programma met Carols & Hymns dat goed in het gehoor ligt. De liederen worden toegelicht en het publiek wordt meegenomen in de muziek van o.a. Rutter en Willcocks en van de wellicht iets minder bekende Sally DeFord. De koorzang wordt afgewisseld met instrumentale intermezzi van Marjolein de Wit (fluit) en Ronald IJmker (orgel/piano).

Alles onder de bezielende leiding van Martin Zonnenberg.

Het concert begint om 20:00 uur en de kerk is open vanaf 19:30 uur.

Om lange wachtrijen aan de kerk te voorkomen, is er dit jaar voor gekozen om de kaartverkoop digitaal te laten verlopen.

Meer informatie is te vinden op de website: www.kleinkoorconcertino.nl.