Kjære menighet (Beste gemeente)

Het nieuwe schooljaar is weer begonnen op de basis. We hebben 14 studenten uit Amerika, Zwitserland, Finland, Noorwegen en natuurlijk Nederland mogen verwelkomen. Naast hen heb ik ook met genoegen de gastvrouw gespeeld voor een schoolkamp met 20 kinderen. Al met al hadden we zo’n 60 hongerige magen te voeden op en rond de basis.
Nu het nieuwe schooljaar begonnen is, zijn er ook weer nieuwe bezigheden waar Trygve en ik mee gestart zijn. Zo geven Trygve en ik nu leiding aan het basisstafteam op de basis.
Daarnaast zijn we ook deel geworden van het leiderschapsteam op de basis en landelijk.
Binnen de kerk hier hebben Trygve en ik de jeugdgroep overgenomen. Het is een soort catechisatiegroep. Ik geef nu ook eenmaal per week op de DiscipelTrainingSchool les in presentatietechnieken. De studenten gebruiken deze wanneer ze een overdenking geven tijdens jeugdclubs en op outreach. In de lessen kunnen ze hierin oefenen en zich ontwikkelen.
Trygve gaat nu elke keer mee met de studenten als outdoorleider. Op dit moment is hij in Zweden, terwijl ik ‘het fort’ hier verdedig. Naast de nieuwe activiteiten genieten Trygve en ik nog steeds veel van onze eerdere bezigheden. Hij klust erop los in de renovatieprojecten van onze blokhutten. Ik ben bezig als ‘moeder-overste’ en leer de studenten bijvoorbeeld schoonmaken en hoe ze de was kunnen doen.

Hartelijke groet,
Maaike Andas-Van Vuren