Late Summer Fair: een dankbare terugblik

Na een aantal weken achtereen van alles via het Kerkblad te hebben gevraagd aan gemeenteleden van alle wijken, nu een bericht van dank.
– Voor een warm welkom in de kerk waren de hele dag door mensen beschikbaar, mooi dat u er was en goed te horen dat u het ook als plezierig hebt ervaren dit te doen!
– Gemeenteleden die hebben gezorgd voor een heuse doopjurken-/kaartententoonstelling! Het heeft geleid tot mooie herinneringen en gesprekken. (Dank voor perfecte organisatie).
– Spontaan gaf iemand aan een tijdschema te maken en de mailing naar de vrijwilligers te verzorgen.
– Professionele berichtgeving en flyer om alles wat georganiseerd werd onder de aandacht te brengen.
– Een geheel in eigen beheer sfeervol opgezet fair trade terras, top!  Een prachtige opbrengst van ruim € 400,– voor het maatjesproject van Yulius.
– ’s Morgens om 7.00 uur (terwijl de regen met bakken uit de lucht kwam vallen) stonden mensen klaar om 5 tenten te bouwen! Geweldig!- Een vrachtwagen werd beschikbaar gesteld en aan- en afvoer van spullen was super gecoördineerd.
– De koster die ons gastvrij heeft ontvangen en alle vragen van iedereen geduldig beantwoordde.
– Organisten zorgden voor muzikale klanken. Er was gelegenheid prachtige liederen omtrent verbond en doop te zingen met elkaar. Daarvoor waren muzikanten, een dirigente en iemand die de beamer bediende aanwezig.
– Sweetwood experiment: we hebben genoten van jullie muziek en zang!- In de consistorie was van alles te bewonderen met betrekking tot de doop. Op vragen over gebouw en gemeente werd deskundig antwoord  gegeven.
– Er is gezorgd dat er een gezellige hoek bij de kerk was waar mensen creatief aan de slag konden met handletteren en glazen potten versieren. Wat zag het er top uit! Ruim € 75,- hebben de tijdschriften en kaarten opgebracht; dit wordt ook voor het eerder genoemde doel  bestemd.
– Tussen de middag stonden weer anderen klaar om een heerlijke lunch te verzorgen voor de vrijwilligers.
– De hele dag door waren er mensen die goed gesproken hebben van onze God, ze hebben uitgenodigd om aan een Alfa cursus mee te doen of hebben een boekje uitgedeeld waar in te lezen is hoe mensen God kunnen leren kennen. En dit allemaal omdat we trots zijn op onze Grote Kerk, en niet in het minst omdat we mensen willen laten voelen hoe het is om bij een gemeente van de Here Jezus Christus te horen. Wat een zegen! We beschouwen het als een groot goed dat er de hele dag in het Dienstgebouw mensen waren die al deze activiteiten hebben neergelegd in gebed bij onze Hemelse Vader. We kijken dankbaar terug op 9 september 2017!
Leendert Hofman en Paula Redelijkheid