Ledencontactmiddag PCOB

Dinsdagmiddag 28 april 2015 is er weer een ledencontactmiddag van de PCOB. Zoals gebruikelijk vindt deze middag weer plaats in de Maranathakerk. De middag begint om 14.00 uur, de zaal is open vanaf 13.30 uur.

De heer Leijsen uit Maasland, een oud-onderwijzer, geeft een presentatie over het thema  “Onderwijs vroeger en nu”: Onderwijs vóór 1800, Schoolstrijd, Aap-noot-mies, Ot en Sien en ‘Het Volle Leven’, oude schoolplaten van Brugsma, Van Lummel, Scheepstra & Walstra, Isings, Koekkoek, de ontwikkeling van het onderwijs van vroeger naar nu, waaronder aandacht voor de schrijvers W.G. van der Hulst en Anne de Vries, “straffen en belonen”, het komt allemaal voorbij. Tijdens de presentatie wordt regelmatig een vergelijking met het huidige onderwijs gemaakt om de verschillen duidelijk te maken. U kunt zelf oude schoolspullen meenemen en er eventueel wat over vertellen! Wanneer u niet meer in de gelegenheid bent om de contactmiddagen te bezoeken, omdat de reis te vermoeiend is, dan kunt u zich opgegeven voor vervoer naar de Maranathakerk bij de heer R. van Kleef, telefoon 417757.