Mogelijkheid om een geliefde te gedenken

Kerken in Sliedrecht openen deuren

Voor iedereen die een dierbare aan de dood verloren heeft, worden op zaterdag 21 november door verschillende kerken in Sliedrecht tussen 16.00 en 20.00 uur de deuren geopend. Deze openstelling geeft bewoners gelegenheid om even stil te staan bij het verlies en de overledene in herinnering mee te dragen.

Er is, juist in deze corona tijd, ook in onze plaats behoefte aan het herdenken van overledenen en het delen van verdriet en rouw.

De openstellingen vinden plaats bij de Gereformeerde Kerk (Middeldiepstraat), de Hervormde Gemeente, (Grote Kerk – Kerkbuurt 131), de Nederlands Gereformeerde Kerk en de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt (Jacob Catsstraat 6), de Rooms-Katholieke Kerk (Stationsweg 179) en de Vrijzinnige Geloofsgemeenschap (Kerkbuurt 157). De kerken bieden verschillende mogelijkheden aan om uw geliefde(n) te gedenken.

Wel wordt iedereen gevraagd de corona maatregelen (maximum aantal personen, anderhalve meter, mondkapje enz.) strikt in acht te nemen en aanwijzingen op te volgen.

Iedereen die een dierbare aan de dood heeft verloren, onlangs of langer geleden, en het fijn vindt om daar bij stil te staan, is binnen de aangegeven tijd van harte welkom voor een bezoek!