Nieuwe app voor heel Hervormd Sliedrecht

Vorige week zaterdag werd een gloednieuwe app gelanceerd voor de hele Hervormde Gemeente van Sliedrecht. Dus wijk 1234, gemeente breed! Het is een vervolg op de ‘KerkKletsapp’ die vooral door gemeenteleden van wijk 3 en 4 werd gebruikt.
In de nieuwe app kunnen allerlei activiteiten worden opgenomen, broeders en zusters snel worden gevonden. De samenhang van de hele gemeente zal er door worden bevorderd. Het is een eigen app om direct te communiceren met elkaar. Om lief en leed te delen. Of bijvoorbeeld om nog eens door te praten over de preek. Maar ook een app om eigen groepen aan te maken, bijvoorbeeld je eigen Bijbelstudie-, gespreks- of catechesegroep. Ook voor de kerkelijke commissie waarbij je betrokken bent. Met een eigen agenda om zo gemakkelijk afspraken te maken en… te onthouden.
Als er veel gemeenteleden de app downloaden, ontstaat er vanzelf een gemeentegids met foto’s en contactgegevens van andere gemeenteleden. Voor een goede beveiliging is overigens gezorgd. Via het KerkKletskanaal op YouTube, de uitzending van zaterdag 17 april, is een korte uitleg gegeven met een feestelijke introductie van de app. Die uitzending kan nog worden bekeken.
Het zou mooi zijn als ook uit onze twee wijken velen zouden gaan deelnemen. Ik heb me ingeschreven, wie volgt…?
Ds. G.J. Mink