Nieuws van de C.H.R. (117)

Kerstpostactie en bijdrage boodschappenpakket
Op D.V. zondag 13 december kunt u al kaarten en enveloppen inleveren bij de ingang van de kerk. Verder op woensdagochtend 16, donderdagavond 17 en zaterdagochtend 19 december kunnen de wenskaarten worden ingeleverd in het Dienstgebouw (zie de kerstpostfolder). Op zaterdagmiddag 19 december kunnen de bezorgers om 13.00 uur ‘hun post’ ophalen in het Dienstgebouw bij de Grote Kerk. Nog vragen?
De coördinatie is in handen van Ineke van ’t Hoff  tel.419341.

Werkvakantie voor onze jongeren zomer 2016
In de zomervakantie van 2016 is het zover: de jongerenvakantie van de Hervormde Gemeente Sliedrecht. Op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang. Binnenkort start de inschrijving.
Ben je op zoek naar een gevarieerde vakantie met een christelijke insteek en ben je tussen 16 en 24 jaar? Dan moet je zeker verder lezen. Deze vakantie is voor een groep van 20 gemotiveerde jongeren en zal in het teken staan van ontmoeting, ontspanning en je inzetten voor arme mensen. De vakantie zal plaatsvinden van 15 tot 30 juli in Oost-Hongarije (Tiszszalka) en Roemenië (Baia Mare). De prijs die we in gedachten hebben is € 499,- per persoon (alles inbegrepen). Zo’n vakantie wil je gewoon niet missen!
Als je enthousiast geworden bent, stuur dan vanaf 19 december 2015 een mail naar jongerenvakantiechr@gmail.com om je op te geven ( vol = vol)! De reis zal worden georganiseerd door Frank Dunsbergen, Maarten van Noorloos en Joëlle Harrewijn.
Voor eventuele inspiratie kan je alvast kijken op http://stichtingembrace.nl/oost-hongarije op die manier krijg je al een beetje een indruk hoe een gedeelte van de reis er uit zal gaan zien. Doen!

Een hele bijzondere email uit Oekraïne
De email die ik deze week opende begon met ‘ik begon deze dag met tranen over mijn wangen…..hoe groots zijn de effecten van ons handelen……’.
Het waren woorden van Janet van Boxtel uit Boedapest naar aanleiding van een email die ze zojuist ontvangen had van Krisztina Kelemen uit Uzhhorod in de Oekraïne.
Krisztina vertelde in haar email over het kledingtransport uit Sliedrecht. Ze zijn God ongelofelijk dankbaar voor Zijn goedheid. De kleding uit Sliedrecht gaf hun de mogelijkheid om met heel veel arme mensen in contact te komen. Ze spraken over de gewone dagelijkse dingen maar ook over het evangelie. Kritsztina heeft in het Engels een brief gestuurd met haar ervaringen en met daarin ruim 70 foto’s.
( zie Kledinguitgifte 2015 Ukraine Uzhhorod en omgeving).
In haar brief besluit ze met de volgende woorden ‘het grootste cadeau voor mij persoonlijk, was dat ik mocht luisteren naar al die verhalen van deze mensen. De behoefte om God te ontdekken in hun leven en niet te leven in angst voor de oorlog of de economische situatie maar op Hem te vertrouwen’.

Een hartelijke groet,
Dick van Mourik tel. 0184 422248